۱۰ اوباش اینترنتی را بشناسید

ترول‌ها یا اوباش اینترنتی به افرادی می‌گویند که در فضای مجازی به دنبال ایجاد تشنج و بیان مطالب تحریک‌کننده و توهین‌آمیز و یا خودنمایی هستند.

یک ترول اینترنتی عضوی از یک جامعه اجتماعی آنلاین است که به عمد سعی در ایجاد اختلال، حمله، پست کردن نظرات، عکس‌ها و ویدیو‌های خاص می‌کند تا توهین مشکلاتی را در جامعه به وجود بیاورد. می‌توانید ترول‌ها را در سراسر اینترنت پیدا کنید، در میان پیام‌ها، در نظرات ویدیو‌های یوتیوب، در فیس‌بوک، در سایت‌های مختلف، در بخش نظرات وبلاگ و هر جای دیگری که یک منطقه باز و آزاد دارد و جایی که مردم می‌توانند آزادانه پست بگذارند تا افکار و نظرات خود را بیان کنند. صرف نظر از جایی که ترول‌های اینترنتی در کمین هستند، باید بدانید همه آن‌ها تمایل دارند تا جوامع را به شدت مختل کنند و کنترل آن‌ها می‌تواند دشوار باشد.

رایج‌ترین راه‌های خلاص شدن از شر این ترول‌ها می‌تواند مسدود کردن حساب‌های کاربری فردی (و گاهی اوقات آدرس‌های IP به طور کلی) و یا بستن بخش‌های نظر به طور کامل از یک پست باشد.

در اینجا برخی از رایج‌ترین ترول‌های اینترنتی که اغلب با آن‌ها مواجه می‌شوید را برایتان آورده‌ایم.

۱- ترول توهین

این نوع از ترول‌ها اغلب هر کسی را انتخاب می‌کنند. آن‌ها با متهم کردن افراد به چیز‌های خاص و توهین و فحاشی و عموما برای دریافت واکنش از آن‌ها دست به انجام هر کاری می‌زنند. در بسیاری از موارد، این نوع از ترولینگ می‌تواند آنقدر شدید شود که به زورگویی سایبری یا همان سایبربولینگ برسد.

۲- ترول بحث مداوم

این نوع ترول عاشق استدلال است. آن‌ها می‌توانند نظرات عالی، کاملاً تحقیق شده و مبتنی بر واقعیت داشته باشند. به بخشی از محتوا و یا تمام زوایای بحث وارد شوند تا پیام آن را به چالش بکشند. آن‌ها جوری رفتار می‌کنند که باور کنید حق با آنهاست و بقیه اشتباه می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند حرف آخر را بزنند و به اظهار نظر ادامه می‌دهند تا زمانی که آن کاربر دیگر منصرف شود.

۳- ترول گرامر و املا

آن‌ها افرادی هستند که همیشه باید به سایر کاربران بگویند که دارند اشتباه می‌نویسند و غلط املایی کلمات و اشتباهات گرامری را گوشزد کنند و برخی از آن‌ها حتی اشتباهات املایی و دستوری یک نظر دهنده را بهانه‌ای برای توهین و تحقیر می‌دانند.

۴- ترول خودنمایی یا غمگین نمایی

ترول خودنمایی یا غم‌انگیز، فردی است که لزوماً دوست ندارد در بحث‌ها شرکت کند، اما دوست دارد نظر خود را در حد افراط به اشتراک بگذارد و مثلا جزئیات، حتی در برخی موارد شایعات و اسراری از یک دوست یا پارتنر سابقش را پخش کند.

۵- همه‌چیزدان‌ها یا ترول بلبرموث

آن‌ها دوست دارند بحث‌های طولانی داشته باشند و پاراگراف‌های زیادی درباره یک موضوع بنویسند، چه کسی آن را بخواند یا نخواند.

۶- ترول یک کلمه‌ای

همه ما با مشارکت کننده‌هایی در به روزرسانی وضعیت فیس‌بوک، اینستاگرام یا هر وبلاگ دیگری روبرو هستیم که فقط می‌گویند "lol" یا "عالی" یا "شکلک قلب" یا ...

آن‌ها مطمئناً با بدترین نوع ترول‌هایی که به صورت آنلاین ملاقات می‌کنید بسیار فاصله دارند، اما در موارد جدی یا دقیق که موضوعی در حال بحث است، پاسخ‌های تک کلمه‌ای آن‌ها برای همه کسانی که تلاش می‌کنند ارزش افزوده ایجاد کنند آزاردهنده است.

۷- ترول اغراق

ترول‌های اغراق‌آمیز گاهی اوقات می‌توانند ترکیبی از همه‌چیزدان‌ها، ترول توهین و حتی ترول بحث باشند. آن‌ها می‌دانند که چگونه هر موضوع یا مشکلی را در نظر بگیرند و اینقدر درباره‌اش اغراق کنند که آن را کاملاً نامتناسب کنند.

۸- ترول مزاحم

 آن‌ها به ندرت به یک بحث و گفتگو کمک می‌کنند و اغلب مشکلاتی را مطرح می‌کنند. مثلا مسائلی که احتمالاً ممکن است بی ارتباط با آنچه در حال بحث است باشد و این آزاردهنده است.

۹- ترول خارج از موضوع

خیلی سخت است که از آن فردی که چیزی کاملاً خارج از موضوع در هر نوع شبکه اجتماعی پست می‌کند متنفر نباشیم. این افراد موضوع ترند جامعه را تغییر می‌دهند و باعث می‌شوند همه درباره پست بی‌ربط آن‌ها حرف بزنند.

۱۰- ترول اسپمر

به گزارش وب گاه تبیان، این ترول واقعاً به پست یا بحث شما اهمیت نمی‌دهد و فقط برای سود بردن خود پست می‌گذارد. او از شما می‌خواهد که او را بررسی کنید. بازدید صفحه، خرید از لینک او، استفاده از کد کوپن او یا دانلود رایگان کتاب الکترونیکی از این قبیل ترول‌ها است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار