برای دومین سال گواهینامه ایزوی شرکت پست تمدید شد

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست گفت: ادغام یک سیستم مدیریت کیفیت ISO ۹۰۰۱:۲۰۱۵ این امکان را داده است تا بر روی حوزه‌های حیاتی کسب‌وکار تمرکز شود و کارایی آن افزایش یابد.

طبق نظرسنجی سال ۲۰۰۹ سازمان ملل، ۹۸ درصد از شرکت‌هایی که گواهینامه ایزو دریافت کردند آن را یک سرمایه‌گذاری خوب یا بسیار خوب می‌دانستند. مروری که بر ۸۲ مطالعه بر روی استاندارد‌های ISO داشتند نشان داده است که این گواهینامه‌ها مزایای آشکاری در رابطه با عملیات شرکت، رضایت‌مشتری و تعامل کارکنان ایجاد می‌کنند.

مهدی چمن زاد٬ عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست گفت: ادغام یک سیستم مدیریت کیفیت ISO ۹۰۰۱:۲۰۱۵ از طریق پیاده‌سازی مناسب و بهبود مستمر به شرکت ملی پست این امکان را داده است تا بر روی حوزه‌های حیاتی کسب‌وکار خود تمرکز و کارایی آن را افزایش دهد.

چمن زاد گفت: شرایط کسب و کار در سطح تمام جوامع همواره و با سرعت بسیار چشمگیر، دستخوش تغییر و گسترش شده است، لذا به منظور حضور پرقدرت و مستمر در عرصه کسب و کار و رقابت سالم و سازنده با سایر رقبا، مدیریت این تغییرات مطابق با استاندارد‌های جهانی امری اجتناب ناپذیر است.

او افزود: این شرکت با شناسایی دقیق وضعیت موجود، عارضه‌یابی و شناخت مشکلات و خواسته‌های شرکت، نقاط ضعف و قوت، فرصت‌ها و تهدید‌ها حدود سه سال پیش سیستم مدیریت کیفیت ISO ۹۰۰۱:۲۰۱۵ به عنوان یکی از کاربردی‌ترین استاندارد‌های مدیریتی مجامع بین المللی و تضمین کننده کیفیت در شرکت ملی پست مستقر کرد.

این عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست معتقد است ادغام یک سیستم مدیریت کیفیت ISO ۹۰۰۱:۲۰۱۵ از طریق پیاده‌سازی مناسب و بهبود مستمر به شرکت ملی پست این امکان را داده است تا بر روی حوزه‌های حیاتی کسب‌وکار خود تمرکز و کارایی آن را افزایش دهد.

بر همین اساس توجه به اموری مهم چون بهینه سازی فرایندها، شفافیت مسئولیت‌ها در فرآیند‌های سازمانی، افزایش سودآوری و کاهش میزان شکایات مشتریان، رفع نیاز‌های آشکار و پنهان آنان، جلب رضایت حداکثری ذی‌نفعان و دستیابی به بازار‌های جدید در دستور کار شبکه پستی کشور قرار گرفته است.

چمن زاد گفت: امسال گواهینامه ایزو برای دومین سال پس از بررسی‌های انجام شده توسط ممیزان وکارشناسان و ارزیابی کامل تمامی فرایند‌های اجرایی طی یک دوره مشخص، تمدید شده است.

او خاطر نشان کرد: شرکت ملی پست چون بر پایه مشتری مداری استوار است پس بهینه سازی، بهره وری و استانداردسازی فرایند‌ها در آن بسیار مهم است از این رو که در معرض ارزیابی از طرف مشتریان است.

گفتمان سازی در حوزه پست و لجستیک با برپایی نخستین رویداد نمایشگاهی صنعت پست

مهدی چمن زاد در بخشی دیگر از گفته‌های خود به برگزاری نمایشگاه صنعت پست در شرکت ملی پست برای نخستین بار در سال جاری اشاره کرد و گفت: نمایشگاه صنعت پست مبدا تحولی اساسی برای صنعت پست کشور بود.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست با تاکید بر این که برای جا انداختن هر موضوع مهم نیاز به گفتمان سازی است گفت: نمایشگاه صنعت پست رسانه‌ای شد تا گفتمان سازی در بین اعضای این صنعت در کشور فرهنگسازی شود.

وی افزود: برای تقویت این راهبرد صحیح و ایجاد تحولات بزرگتر باید این رویداد ادامه یابد و بر آنیم تا در سال آتی دومین دوره این نمایشگاه را همزمان با گرامیداشت روز جهانی پست باشکوه‌تر و وسیع‌تر برگزار کنیم.

مهدی چمن زاد در خصوص معماری سنتی پست کشور گفت: با توجه به این که شرکت ملی پست میراث گذشته را دنبال کرده بود، به طور کامل نتوانسته بود با فضای اقتصاد دیجیتال و تحولات جهانی در حوزه دیجیتال سازی همسو و همراه شود.

وی بحران کرونا را یکی از تهدید‌هایی خواند که پست توانست در همین راستا از آن فرصت بسازد؛ چرا که این بحران برای پست نقطه عطفی در تاریخ شد که طی آن توانست خود را با تحولات نوین همسو و در زیرساخت‌های خود بازنگری کند.

به گفته وی هنوز راه زیادی تا رسیدن به شرایط ایده آل است؛ ولی این شرکت عزم خود را برای رسیدن به پستی نوین در تراز انقلاب اسلامی جزم کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار