به گفته مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان، در دهه فجر امسال ۲۰ واحد صنعت و معدن با سرمایه گذاری حدود ۳ هزار میلیارد ریال در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

بختیار خلیقی گفت: در شهرستان‌های سنندج، سقز، دهگلان، مریوان، بیجار، کامیاران، قروه بانه ۲۰ واحد صنعت و معدن به بهره‌برداری می‌رسد که زمینه اشتغال برای ۳۱۷ نفر را فراهم می‌ کند.

 مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: یک هزار و ۱۰۸ میلیارد ریال برای راه اندازی واحد‌های صنعتی و یک هزار و ۷۸۲ میلیارد ریال برای واحد‌های معدنی سرمایه گذاری صورت گرفته که تمام اعتبارات آن‌ها توسط سرمایه گذار تامین شده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: ۲ واحد صنعتی تولید انواع لوازم خانگی و واحد تولید ریسه شیلنگی ۳ طرح دیگری است که در این ایام در شهرستان بانه به بهره‌برداری می‌رسد.

خلیقی در ادامه افزود: همچنین معدن طلای میرگه نقشینه، معدن مخلوط کوهی بغده کندی ۳، معدن سیلیس خاپوره دره، معدن مگنتیت یدا، معدن سیلیس بسطام، معدن مگنتیت چاغرلو و معدن سیلیس سوله در سقز در این ایام به بهره‌برداری می‌رسند.

وی بیان کرد: ۳ پروژه بهسازی و آسفالت جاده دسترسی به معدن باریت شاه نشین مریوان، معدن‌های سنگ مرمر قصلان قروه و الوند قلی بیجار با صرف ۵۶۴ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: معدن مخلوط کوهی سیدان و معدن سنگ لاشه گلستانه در بیجار و معدن منگنز گشکی و معدن طلای زرزیما در کامیاران جزو معادنی هستند که آماده افتتاح بوده و در دهه فجر از آن‌ها بهره برداری می‌شود.

خلیقی از دیگر واحد‌های قابل افتتاح به واحد‌های تولید اوراق فشرده چوبی، دی کلسیم فسفات و انواع کپسول آتش نشانی در دهگلان، واحد تولیدی ظروف فولادی و آهنی در مریوان، واحد تولیدی فیلم تک لایه پلی اتیلن ساده در سنندج و واحد تولیدی محصولات بتنی مسلح پیش ساخته در سقز  اشاره کرد.

برچسب ها: دهه فجر ، طرح صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.