کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: بیشترین میزان بارندگی استان طی چند روز گذشته بر اثر فعالیت سامانه بارشی در شهر ابهر به میزان ۳۲ میلی متر ثبت شد.

ارسطو محمدی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت:  سامانه ای که از روز چهارشنبه هفته گذشته وارد این استان شده بود، بارش های خوبی در مناطق مختلف استان را به همراه داشت.

وی اضافه کرد: با فعالیت سامانه بارش هایی به میزان۲۹ میلی متر در خرمدره، ۲۳ میلی متر در چورزق طارم، ۲۵ میلی متر در صائین قلعه، زرین رود و گرماب خدابنده نیز به ترتیب ۲۲ و ۲۱ میلی متر گزارش شد.

این کارشناس ادامه داد: میزان بارندگی در شهر زنجان ۱۴ میلی متر و ماهنشان زنجان نیز ۱۲ میلی متر بوده است.

وی با بیان اینکه با خروج این سامانه از شدت ناپایداری در استان کاسته شده و هم اکنون شرایط به نسبت پایداری را در سطح استان شاهد هستیم، اظهار داشت: با ورود امواج ضعیفی از روز شنبه تا یکشنبه هفته جاری بارش های پراکنده ای را در سطح استان شاهد خواهیم بود.

محمدی افزود: این بارش ها به دلیل همراهی با وزش باد نسبتا شدید در روز شنبه وقوع کولاک برف در گردنه های استان پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: پس از خروج این سامانه هوای سرد و شرایط یخبندان در استان حاکم خواهد بود.

این کارشناس خاطرنشان کرد:طی ۲۴ ساعت گذشته فرودگاه زنجان با دمای منفی پنج درجه و گیلوان طارم با هشت درجه بالای صفر سردترین و گرمترین ایستگاه های هواشناسی استان بود.

این کارشناس گفت: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته بین منفی ۴.۶ درجه و چهار درجه بالای صفر بوده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

برچسب ها: بارندگی ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.