رئیس اداره تبلیغات رفسنجان از برگزاری مراسم اعتکاف در ۴۰ مسجد این شهرستان خبرداد و گفت: بر اساس برآورد انجام شده بیش از ۴ هزار نفر معتکف شده اند.  

حجت‌الاسلام سیدمرتضی نقیب‌پور با تبریک سالروز ولادت امیرالمومنین علیه السلام گفت: ایام‌البیض ماه رجب را باید همه قدر بدانند؛ چه آن‌هایی که توفیق اعتکاف دارند و چه آن‌ها که به هر دلیلی نتوانستند در این مراسم معنوی شرکت کنند. 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجانافزود: کسانی که توفیق حضور در اعتکاف را پیدا نکردند می‌توانند با روزه‌داری و انجام اعمال این ایام خود را شریک کنند.

حجت‌الاسلام نقیب‌پور با بیان این‌که مراسم معنوی اعتکاف در ۴۰ مسجد شهرستان رفسنجان درحال برگزاریست، تصریح کرد: بر اساس برآوردی که انجام شده بیش از ۴۰۰۰ نفر در رفسنجان معتکف شده‌اند که نسبت‌به پارسال ۱۰۰۰ نفر افزایش داشته است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان اظهار کرد: با توجه به پر شدن ظرفیت مساجد، برای تجمیع مساجد نتوانستیم اقدام کنیم و این نشان می‌دهد برخلاف آنچه در تبلیغات دشمنان است، مردم به ویژه جوانان و نوجوانان گرایش بیشتری به دین دارند. 

حجت‌الاسلام نقیب‌پور عنوان کرد: ما واقعا شرمنده مردم و نوجوانان هستیم و ان شاءالله برای سال بعد برنامه‌ریزی کنیم که مساجد بزرگتر را برای جوانان و نوجوانان در نظر بگیریم؛ چرا که گرایش نوجوانان و جوانان به این مراسم بیشتر شده است؛ لذا از کسانی که تقاضای حضور در مراسم معنوی اعتکاف را داشتند، اما امکان پذیرش آن‌ها مهیا نبود، عذرخواهی می‌کنیم.

وی افزود: برنامه‌هایی که برای این ایام در مساجد پیش‌بینی شده از لحاظ محتوایی حساب‌شده‌تر است تا بتواند شبهات اعتقادی و گره‌های ذهنی معتکفان را حل کند. 

حجت‌الاسلام نقیب‌پور تصریح کرد: میز‌های مشاوره، حلقه‌های معرفتی و بصیرتی و در نظر گرفتن امکان سوالات و انتقادات معتکفان نسبت‌به مسئولین درباره انتخابات از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است. 

وی بیان داشت: یقین دارم کسانی که اعتکاف شرکت می‌کنند تفاوت آن‌را با سال‌های قبل مشهود خواهند دید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی خویی
۱۸:۴۶ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
سازمان تبلیغات،برااعتکاف تو شهر ما ۳۵۰ت هزینه ثبتنام تعیین کرده بود صدها نفرنتونستن برن اعتکاف..ومیگفتن بودجه نداریم!!!!!!اماهمون طرف شهراداره ارشاد بساط جشن و موسیقی و ریخت وپاش فرهنگی!کرده بود اماواسه اون بودجه داشتن..دستهایی واسه اسلامی کردن ایران بودجه ندارن اماهمونها میلیونها خرج میکنن واسه ابتذال فرهنگی
آخرین اخبار