آبیز در شبانه روز گذشته با ثبت ۱۰ میلیمتر باران، رکورددار بارش‌های استان شد، بارش‌های پراکنده هم در برخی نقاط تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی گفت: میزان بارش‌های استان در شبانه روز گذشته آبیز ۱۰ میلیمتر، کره ۷ میلیمتر، قاین ۶ میلیمتر، دیهوک ۴ میلیمتر، حاجی آباد زیرکوه ۳ میلیمتر، محمد آباد پسکوه و چیروک و زهان ۲ میلیمتر، فتح آباد خضری و خلف یک میلیمتر و بیرجند، خضری، سرایان، علی آباد زارعین، بشرویه، ارسک، طبس، ماژان و مختاران بارش‌های کمتر از یک میلیمتر را ثبت کردند. 

زارعی از بارش پراکنده باران در عصر امروز برای نیمه شرقی استان خبرداد و افزود: براساس الگوی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از فردا تا یکشنبه هفته آینده با تقویت ناپایداری‌های جوی، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و رگبار و رعد و برق بویژه برای نواحی شمال و شمال غرب استان (قاین و سریان به طور محدود احتمال وقوع رواناب) به شرط تثبیت نقشه‌ها قابل پیش بینی است.

وی گفت: از روز یکشنبه همچنین دما بطور محسوسی کاهش می‌یابد و هوا سردتر می‌شود.

در شبانه روز گذشته بشرویه با حداقل دمای ۳ درجه سانتیگراد بالای صفر و دهسلم نهبندان با حداکثر ۲۴ درجه ساننتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بودند.

تغییرات دمایی مرکز استان نیز در این مدت بین ۲۰ و ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شد.

برچسب ها: باران ، بارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.