یکی از دلایل بسیار مهم اٌفت تحصیلی دانش‌آموزان وابستگی زیاد آن‌ها به تلفن همراه و فضای مجازی است که تمرکز و آرامش ذهنی را از آنان گرفته است.

دبیر دبیرخانه راهبری کشوری زیست‌شناسی و استاد دانشگاه فرهنگیان در یادداشتی به بررسی دلایل اُفت نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان در پایه دوازدهم پرداخت.

مشروح یادداشت او بدین شرح است:

فاکتور‌های بیشماری در افت تحصیلی دانش‌آموزان دخیل است، ولی مهمترین عوامل عبارتند از:

۱. مفهومی شدن سوالات به طور ناگهانی بدون آنکه از پایه‌های پایین‌تر روش مطالعه دروس از جمله زیست شناسی به درستی آموزش داده شود، از دوره اول متوسطه روش تدریس دروس توسط معلمان باید تغییرات زیادی کند و سوالات امتحانات از سطح دانش خارج شوند.

۲. هنوز ذهن دانش‌آموزان پایه دوازدهم بر موضوع کنکور، مشابه سال‌های گذشته است متاسفانه باید چند دوره دانش‌آموزان ضرر‌های تغییرات ناشی از اعمال مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی را بدهند.

۳. انتشار اخباری درباره لو رفتن سوالات کنکور یا ورود متقلبین به دانشگاه، انگیزه را در دانش‌آموزان از بین برده است.

۴. وجود مشکلات اقتصادی، اجتماعی و ... در زندگی برخی دانش‌آموزان باعث شده است تا درس از اولویت نخست آن‌ها خارج شود.

۵. مایوس بودن از آینده شغلی در کشور و اینکه دانش‌آموزان در اطرافیان خود مشاهده می‌کنند با وجود تحصیل در دانشگاه‌های برتر و رشته‌های سطح بالا باز هم نتوانستند شغلی مناسب با رشته تحصیلی خود پیدا کنند.

۶. برگزاری امتحانات مستمر زیاد در دروس مختلف در طول سال، امتحان را در نظر دانش‌آموزان لوث و آن‌ها را بسیار خسته کرده است.

۷. تمام کتاب‌های درس شاخه نظری در محفوظات خلاصه شده‌اند و دانش‌آموزان از این همه محفوظات خسته شده‌اند، آموزش در کشور تشنه تغییرات مهمی است که علوم را به سمت کاربردی شدن ببرد.

۸. دروس بسیار خوب مثل سلامت و بهداشت، مدیریت و ... نباید امتحان داشته باشند بلکه کلاس‌های درس آن‌ها به شکل مباحثه بین دانش‌آموز و معلم برگزار شود تا هم تأثیر مطالب بیشتر باشد و دانش‌آموزان انگیزه بیشتری برای بهره بردن از این کتاب‌ها داشته باشند و هم تعداد امتحانات کمتر شود.

۹. عدم تناسب مطالب درسی با میزان ساعت تدریس (به ویژه پایه دهم)

۱۰. عدم آشنایی و تسلط معلمان جهت تفهیم مطالب و درنتیجه گرایش به حفظ کردن آن‌ها

۱۱. وجود افرادی با عنوان مشاور که دانش‌آموز را به سمت تحصیل مجازی سوق می‌دهند.

۱۲. جذاب نبودن اکثر کتاب‌های درسی برای دانش‌آموزان با توجه به تغییرات سریع روش‌های مختلف آموزشی

۱۳. تعدد مراکز تصمیم گیری در بحث آموزش و اتخاذ رویکرد‌های منسوخ در امور آموزشی که نتیجه آن افت تحصیلی دانش‌آموزان است.

۱۴. عدم شناخت توانایی‌های دانش‌آموز توسط خود او و خانواده که منجر به انتخاب رشته نامناسب می‌شود و نتیجه آن تحت فشار گرفتن دانش‌آموز خواهد بود.

۱۵. کاهش انگیزه دبیران تأثیر زیادی در اٌفت تحصیلی دانش‌آموزان دارد.

۱۶. یکی از دلایل بسیار مهم اٌفت تحصیلی دانش‌آموزان وابستگی زیاد آن‌ها به تلفن همراه و فضای مجازی است که تمرکز و آرامش ذهنی را از آنان گرفته است. تعدد شبکه‌های اجتماعی و پرسه زدن در این فضا موجب اتلاف زمان مفید مطالعه و خستگی ذهنی و جسمی دانش‌آموزان می‌شود.

۱۷. تفکر اشتباه اینکه صرفاً مشاهده فیلم‌های کمک آموزشی در روز امتحان جایگزین مطالعه دقیق کتاب شود، این روند باعث شده است تا دانش‌آموزان مهارت درست خواندن و درست نوشتن را از دست بدهند و زمان بسیار زیادی هم صرف مشاهده فیلم‌ها شود.

۱۸. اثرات دو سال تحصیل مجازی تا چندین سال همچنان تاثیرگذار خواهد بود حتی در حد تحصیلات دانشگاهی و موجب اُفت سواد نسل فعلی شده است به گونه‌ای که برخی دانش‌آموزان حتی از نوشتن پاسخ در امتحانات ابراز خستگی می‌کنند، اشتباهات نگارشی ساده آن‌ها و ناتوانی در فهم متن سوالات امتحان و کتاب‌های درسی بخاطر دایره لغات محدود از جمله اثرات ادامه‌دار آموزش مجازی است که بر اُفت تمام دروس تأثیر داشت.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
مهمترین دلیل افت درسی ،تغییر نظام آموزشی هست.مشکلات دیگه قبلا بوده .جالبه که درس های ابتدایی نسبت به قبل سختر شده و در عوض حجم کتاب های علوم پایه در دبیرستان کم شده،با وجود این نمرات دانشآموزان متوسطه دوم به شدت افت کرده،۱۸ دلیل این جا گفته شد ،ولی به نظر من که در دبیرستان فیزیک درس میدم دلیل اصلی افت دانش اموزان نظام اموزشی ۶،۳،۳،است.
Iran (Islamic Republic of)
بیات
۱۳:۰۲ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
از وقتی نظام آموزشی رو عوض کردند ،افت تحصیلی دانش آموزان زیاد شد.سیستم ۶،۳،۳ به درد نمی خوره ،تو دوره ابتدایی نباید به بچه ها زیاد سخت بگیرند.،اصلا به ایک موضوع فکر نمی کنه.نمیشه تقصیر رو گردن معلم یا دانش آموز یا خانواده گذاشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
بنده داخل یک مدرسه هستم با 400 نفر دانش اموز دوست دارم فقط یک روز درهفته بیاید ببنید که بچه هروز تا ساعت 12 مبخوابن معلم هم انگار با ستون یا با همون دوتا دانش اموز درس میپرسه و امتحان میگرن علت این موضوع چیه بی انگیزگی همش درس درس ما حتی زنگ ورزشم استرس داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
با اینکه نخوندم اما میدونم کلا تحت فشار بودن بچست?
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۲۲:۵۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
به نظرم سیستم آموزشی کشور ایران بد ترین و افتضاح ترین سیستم آموزشی دنیا هست. همه جا ۱۰ برابر اون چیزی که درس دادن تو امتحان اَزَمون میخوان. یکی دیگه هم سهمیه و مافیای کنکور که واقعا سیستم کنکور رو خراب کرده، هر چند کنکور هم یکی از مزخرف ترین امتحان ها برای سنجش دانش آموزان در جهان شناخته شده و نمیدونم چرا انقدر هر سال کنکور رو سخت تر میکنن؛ یکسری ها هم که سهمیه دارند قیول میشن ولی حق دانش آموز خوب داره ضایع میشه. طرف پدرش رفته جپه بعد خودش سهمیه داره.
واقعا برای سیستم آموزشی ایران متاسفم که انقدر دارن بچه ها رو زجر میدن ولی هیچ تضمینی برای آیندشون نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
به نظر من همین گوشی عامل پیشرفت ما میشه. چون اپلیکیشن هایی هستند که یک دنیایی از علم رو تو خودش جا داده.
با همین گوشی که میگن بده و این چیزا میشه کلی کارا باهاش انجام داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
معمولی،نمونه،تیزهوشان
Iran (Islamic Republic of)
رضا leopard
۲۲:۲۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
اصلا نمیدونم چی بگم??
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۱:۳۷ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
دقیقا همین طوری است که شما نوشتید ما الان دانش آموزان دهم هستیم که با این که مدت زیادی از سال گذاشته پیشرفت چندانی نکردیم و اکثر ما در حالو هوای پایه های نهم هشتم و هفتم هستیم و اینکه با فکر می‌کنیم که کتاب های متوسطه دوم مثل متوسطه اول هستند کتاب های متوسطه اول بیشتر حفظی بودند و اینکه یک دانش آموز دهم باکتاب هایی نظیر فیزیک شیمی زیست شناسی آشنا شود بسیار سخت هستند و معلمان مدرسه ماهم از این که امتحانات نهایی شده اند مخصوصا برای پایه های دهم بسیار بد است می‌توانستند از پایه های یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۲۰:۰۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
واقعا تمام موارد کاملا درست بیام شده
ودقیقا همینطوره مخصوصا این دوسه مورد اخر
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۲۰:۰۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
واقعا تمام موارد کاملا درست بیام شده
ودقیقا همینطوره مخصوصا این دوسه مورد اخر
Iran (Islamic Republic of)
فریبا
۱۸:۴۸ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
سیستم آموزش غلط، تنبلی و تهاجم فرهنگی. فکر میکنین دانشجوها کیفیت نمراتشون خوبه؟ میان سر کلاس یه برگه کاغذ یا خودکار نمیارن اما گوشی و هدفون فراموش نمیشه. و صد البته کیف لوازم آرایش. خیلی از رشته ها بازار کار خوبی دارن بنابر این نا امیدی از آینده شغلی خیلی تاثیر نداره.
Iran (Islamic Republic of)
Nima
۱۸:۰۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
آخ خدا از زبونت بشنوه، واقعاً دلایل محکم پسندی بود، من دانش آموز کلاس دوازدهم علوم انسانی هستم، وقتی این دوازده سال دوره میکنم چیزی جز استرس های شب امتحان و احساس پوچی بعدش هیچی به ذهنم نمیاد، مدرسه خونه دوم آدم نیست، اشتباه نکنید، مدرسه مصداق بارز یه زندانه، نه شیوه آموزشی جدید، نه امکانات خوب، و نه درس های سود مند برای رشته ها، ملاک برتریت هم طبق روال همیشه بر مدار نمرس و شایستگی دانش آموزا هیچ اهمیتی نداره
حالا واس ما میان هر سال مسابقات فرهنگی هم میزارن، د بیشرفا یه هنری یه چیزی به ما یاد میدادین که ما حداقل یک درصد امیدی به ادامه داشته باشیم
ما که امسالو تمام کردیم، افسوس برای اونایی که تازه اول راهن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
چن تا رشته داریم که اینده ی شغلیشون نسبت به بقیه رشته ها کمی روشن تره که نظام اموزشیمون رو ب چ.خ داده هر کی تلاش میکنه واس اون چن تا رشته س و بقیه رشته ها رو هم ک قبولم بشی اینده ی نداری
و ب همین دلیم کنکور هم هر سال سختر و غیر قابل باور تر میشه و دانش اموزانی که خانواده شون دستشون به جیبشون میرسه با گرفتن مشاور و کتاب های کمک درسی و فلان و بهمان تا یه جایی بچه هاشون رو هل دادن سمتش و دوباره ثروتمندان پیروز ماجرا میشوند
Iran (Islamic Republic of)
م م
۱۶:۲۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
مهمترین علت افت تحصیلی دانش اموزان استخدام اموزشیاران نهضتی ومربیان پیش دبستانی دراموزش وپرورش است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
پسر من دوم دبستان‌ از مدرسه گفتن بخشنامه اومده به همه دانش آموزان خیلی خوب بدن این هم شد تدریس در آینده همه بی سواد هستن وای به حال ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
یک همه گیری در بین دانش آموزان و معلمان بوجود آمده به نام فقدان انگیزه ی آموزش و آموختن؛ اندک حقوق معلم نه تنها انگیزه او را برای فعالیت کم می کند بلکه این جسارت را به دانش آموز میدهد که :« گیرم مثل معلم بیچاره م درس بخونم و معلم شم برا چندرغاز».
نبود پیوند و ارتباط منطقی بین محتوای آموزشی کتاب و محیط واقعی جامعه ی درحال تغییر، سرخوردگی دانش آموز و کم ارزشی سیستم آموزشی را به دنبال خواهد داشت.
دولت نیز در عوض افزایش مراکز تربیت معلم و جذب دانش جو معلم های باسواد، برای کاهش هزینه ها دست به استخدام فله ای نیروهای ناکارآمد و بیسواد کرده تا اوضاع چنین شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
معلم های بی سواد
Iran (Islamic Republic of)
123+
۱۱:۱۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
مقصر را پیدا کنید: تیزهوشان را به مدارس جدا ، نمونه ها را جدا ، شاهد را جدا، پولدارها را جدا( در مدارس غیر دولتی) ، هیات امنایی جدا ، حمایتی جدا، دیگه فرزندان بیچاره ما (70 درصد جامعه ) که در هیچ کدوم ازین دسته ها قرار نمی گیرند در بی کیفیت ترین مدارس دولتی که ته مانده معلمها را دارد باید درس بخوانند معلومه که افت خواهند داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
اتباع بیگانه زمان رئیسی دو برابر شده زمان تبلیغات هم رئیسی از وزارت اتباع بیگانه حرف میزد
Germany
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
اونایی که درس خوندن به کجا رسیدن. یه شغل بدرد نخور و یه حقوق اداره کار. موقعی پارتی بازی و سابقه بسیج بر علم و تخصص ارجحیت داشته باشه چرا بشینن درس بخونن.یه مکانیک یا برقکار خوب بشن نونش بهتر از صدتا مهندسی هست
Iran (Islamic Republic of)
س ق
۱۰:۰۵ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
با سلام دقیقا مشکلات دانش آموزان مخصوصا سال دوازدهم که واحدهای جا مانده دارند وپاس نکردند و درسی مانند بهداشت وسلامت وهویت اجتماعی آموزش ویادگیری رفع مشکلات وآموزش بچه ها هست یا معضل جدیدی برای تجدید شدن بچه ها شده؟؟؟؟ متاسفانه دختر من در آزمون قبل کنکور در رشته ریاضی تمامی مراحل کنکور از جمله سراسری را مجاز شد ولی چه فایده تا امتحانات دیماه گذشته درگیر پاس کردن دروس دوازدهم هست نمیدونم چرا داریم خودمون رو گول میزنیم بچه های ما فدای آموزش مجازی شدندوروشها غلط که فقط تقلب را در تمامی مقاطع تحصیلی شدت داد و بیسوادی وضعف آموزش رو بدنبال داشت وبچه ها در سال دوازدهم از طرف مدرسه هیچ فشاری برای تشکیل کلاسهانداشتند متاسفم برای آموزش و پرورش ضعیف مخصوصا در استان خوزستان که اهمیت به باسوادی بچه هو نمیدهند و اول همه بچه ها بعد خانواده ضربه بی تدبیری و بی لیاقتی بعضی مدیران رو باید بخورند بابا تو رو خدا نسبت به استخدام معلمها و مدیران این نظام آموزشی دقت بیشتری کنید چون بچه ها امیدها وآینده سازان این مملکت هستد ??????‍♀️?‍♀️?‍♀️?‍♀️?‍♀️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
اگر احمق ترین افراد دنیا رو پیدا کنیم و مدیریت سیستم آموزشی کشورمون رو به اون افراد بسپاریم، باز هم وضعمون از چیزی که هست، بهتر خواهد بود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
بی عرضگی معلم هاست. خیلی از معلم ها درست درس نمیدن عادت کردن به فضای مجازی و تدریسهایی که از گوگل سرچ میکنن و تو کانال کلاساشون میزارن بعد توقع دارن با این نحوه تدریس بچه ها علامه بسن عزیزم شما مشکل دارین نه بچه ها
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۷:۵۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
بابا ول کنید ای چرت پرت هارو اینها همه بر میگرده به دوره ابتدایی از بث که معلما رو بی اختیار کردین. تنبیه نکنین اخراج نکنین..... بچه های مردم و بدبخت کردین چطور شد الان هرکس میره مدرسه بچشو به معلمش اختیار میده سخت بگیره کلی درسای بچه انظباط فرق میکنه تحقیق کنین ببینین بشنوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
خداپدرت بیامرزه بااین جوابی که دادی،طبق آمارجهانی ماایرانی ها راحت طلب وتنبل وبهانه گیرهستیم،وتازمانیکه تنبیه نباشه کارپیش نمیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
معلم های قدیمی خیلی دلسوزتروکارآمدتربودن
Russian Federation
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
همه چی قدیمیش بهتر بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
باخودمون تکلیفمون روشن کنیم!ازیک طرف اذعان داریم که معلمان قدیم دلسوزومتعهدبودندازطرف دیگه اختیارتربیت و ادب کردن راازمعلم سلب کردیم باحذف تنبیه ازمحیط درس ومدرسه،کاش مدارس سختکوش وسختگیرراازمدارس ندانم کاروراحت طلب مربوط به خانواده های فرزندسالار،ازهمدیگه جداوتفکیک میشد،اینکه دیگه شدنیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
چرا اینقدر سخت میگیرن و معلم ها خارج از کتاب مطالب اضافه تر هم میخوان کتاب فارسی اول هر درسی در کنارش معلم هزاران کلمه رو یاد میده در صورتی که قبلا هیچ معلمی اجازه تدریس خارج از کتاب را نداشت در پایه دوم نماز و قرآن سنگینه بچه من اصلا زبونش نمی چرخه بیان کنه و سه رقمی در پایه دوم تدریس میشه
Brazil
ناشناس
۰۵:۳۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
بیشترین علت افت تحصیلی به خاطر شغل در اینده هستش چون همه جا پارتی بازی شده و هیچ کس سر جای خودش نیست
United States of America
ناشناس
۰۵:۲۸ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
متاسفانه معلمان دلسوزی نداریم که بدرستی درس بدن وازدانش آموزدرس بخوان،الان اکثرمعلمان ،دانش آموزان رابحال خودگذاشته اندواصلاسختگیری نمی کنند.
عامل بیشترش هم پایین بودن وضعیت معیشت معلمان وروی آوردن به تدریس های خصوصی وکارهای پردرآمدمثل ساخت وسازوغیره است.
ودروهله نخست بایددولت فکری هم بحال حقوق معلمان بکنه تابتونندبه راحتی امرارمعاش بکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
این مطلب سخیف را کی نوشته؟
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۷:۲۷ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
سسخیففف معنی سخیفم نمیدونستیم که گفتید !
واقا آدمایی مثل شما مانع پیشرفت کشور میشن . شما خودتون بیا ببینم تو این وضعیت میتونی درس بخونی من الان پایه دهم هستم نه انگیزه دارم نه امید . معلما هم نصفشون بد درس میدن نصفشون درسو خودشونم بلد نیستن نصف دیگه هم انقدر حجم کتب درسی بالاست که مجبوری سر سری درس بدن تموم شه . هشتاد درصدشونم از چهرشون میاره که از ما ناامید ترن اینا به کنار از صبح تا ساعت سه مدرسه ای با اون همه از مطالب و خستگی میای خونه بشینی از زندگیت لذت ببری میای به این فک میکنی که اصلا زندگیت چی داره که لذت ببری میخوای بری درس بخونی میبینی یه سریا که پولدار ترن صد تا کلاس و ده هزار تا کتاب کمک آموزشی و تست میزنن در صورتی که تو حتی پول خرید یکی از اونا رو هم نداری . صبح تا شب آدمایی رو میبینم که حتی یک درصدم لیاقت پزشک شدن و به جاهای خوب رسیدنو ندارن اما چون سهمیه دارن به اون بالا بالا ها هم میرسن . میای اینارو هضم کنی میبینی بعد از این همه بدبختی نهایی داری کنکور داری ، اصلانم اینطور فکر نکن کسی که درس نمیخونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
پایین نظرات هست بخوانید بنام دانی زده‌ درخواست کمک کرده شماره حساب زده کمک کنید یا سازمان بهزیستی کمک کنه همین شماره حساب میشه پيدا کنيد توی بانک که ببینی کلاه بردار هست یا خیر
France
ناشناس
۰۰:۳۸ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
ا.حجم زیاد کتابها وبی روح بودن آن بدون صفحه آرایی وتصویر.۲.وحود معلمان ماده ۲۸ که درس دادن بلد نیستند.۳.استرسی که به خاطر نهایی بودن امتحانات وارد میشود.۴.سوالات سخت وپیچیده وسخت گیری درتصحیح کردن.۵.فاصله کم دربین امتحانات .۶.ندادن سوال متن توسط معلم به دانش آموزان که باعث میشود هر دلنش اموزی به یک طریق سوال دربیاورد.۷.فضای مجازی ۸.خوب درس نخواندن دانش آموزان ووجود نمرات مستمر که باعث قبولی بی رویه میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
متاسفانه خارج از سیستم آموزشی غلط دانش آموزان حتی روزای تعطیل هم بخاطر ارائه دروس در برنامه شاد ...با خانواده درگیرند خیلی مواقع انگار پدر مادر با بچه ها مشغول تحصیلن نقش مادر فرزندی هم دچار خلل شده و اینکه معلم متخصص و درست انتخاب نمیشه خصوصا تو مسائل سلامت روان ....
Iran (Islamic Republic of)
...
۰۰:۲۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
مغز های پوسیده...فقط دلیل نمرات پایین امتحاناتو به موبایل و فضای مجازی و اینترنت ربط میدن...بیاین خودتون تو مدارس از دانش آموزا بپرسین دغدغه فکرشون چیه....اینه ک معلم هر هفته امتحان میگیره ..بخدا که دانش آموزان از همه چیشون زدن و نشستن پای درسشون تا پدر و مادرشونو حداقل ناامید نکنن...چرا نمیاین از خودشون بپرسین ببینین دردشون چیه ..نا سلامتی آینده سازان این مملکت و کشور هستن...متاسفم ک اینطوری دارن آیندشونو به باد میدن....
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۰:۰۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
لطفاً بحث سهمیه ها رو هم بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
شیون
۰۰:۰۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
یکی از دلایل بسیار مهم اٌفت تحصیلی دانش‌آموزان وابستگی زیاد آن‌ها به تلفن همراه و فضای مجازی است که تمرکز و آرامش ذهنی را از آنان گرفته است.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۲:۵۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
راست میگه هم بخاطر ترس از اینکه نمره کم بگیرن یا یه جوری با ۱۰یا ۹یا شایدم کمتر از اینا پاس بشن چون خیلی سخت شدن واقعا و هر چی که بخوای بخونی نمیتونی بفهمی که داره چی میگه سال های قبل اصن اینجوری نبود ولی الان خیلی بد شده خیلییییییی دیگه نمی‌دونیم باید چکار کنیم که نمره هامون بالا برن یا کلاس بزارن برامون بازم نمیشه کسی یاد نمیگیره چیزی یا به کل همه چیز رو یادش میره که چی یاد گرفته بوده هعی زندگی......
Iran (Islamic Republic of)
ادلار
۲۰:۵۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
ببخشید مافیای کنکور کجا مطلبه؟
اینکه دولت توانایی از بین بردن مافیای کنکورو نداره تقصیر معلماست؟
من خودم دانش آموز دبیرستانیم
به چشم خودم دارم میبینم تا میلیونی خرج نکنی نمره بالای ۱۸ نمیگیری
تا سهمیه جانبازی مداشته باشی به جایی نمیرسی
وضع کشور برای این خرابه که دولت نمیخواد بیخیال شهدا و فرزندا و نوه هاشون بشه و همه بایدحتما یه پزشکی یا مهندسی بشن
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad
۲۰:۳۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
سلام. بنده به عنوان یک دانش آموز به نظرم علت نمرات پایین در امتحانات نهایی دوازدهم، اینه که برخی از معلما ( بیشتر منظورم متوسطه ی دوم هست ) سوالات و جزوات مخصوصی برای امتحاناتشون در نظر میگیرن و دانش آموز هم به راحتی با خوندن جزوه ی معلم و حل کردن سوالاتش، میره سر جلسه ی امتحان و ۲۰ میگیره. یعنی امتحاناتی که میگیرن از ما سوالاش رو از قبل میبینیم و برامون قابل پیش بینیه، در صورتی که امتحان نهایی این طور نیست. ذهن و مغز دانش آموزا به خاطر این اتفاق تنبل شده و اصلا توانایی حل کردن سوال به جز اونایی که قبلا دیدن و کار کردن رو نداره. بعد این دانش آموز چطور میخواد مشکلات کشور رو حل کنه؟ البته همه ی معلما این کارو نمیکنن ولی خب کم هم نبودن.
این نظر بنده ی حقیر بود امیدوارم اصلاحاتی به وجود بیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
دلیل بیسوادی عدم تسلط معلم بر مفاهیم درسی نیست ، درصد زیادی بستگی به وضع معیشت معلما داره که خیلی خیلی خیلی ضعیف هست ، بستگی به این داره که معلم با دو شیفت سه شیفت کار کردن واسه اینکه شرمنده زن و بچش نشه بستگی داره ، به بی انگیزه بودن معلم ،به تمام ناملایماتی بستگی داره که میبینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
افت بچه ها به خاطر کیفیت پایین معلم های نهضتی و غیر رسمی هست که با ضریب و پارتی و امتیاز شدن معلم همین بچه ها به خودتون بیاید برای آموزش و پرورش این کشور از متخصص و تحصیلکرده های دانشگاه های معتبر استفاده کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
الان منه دانش آموز که با خودم بگم ۱۰ سال برای دکترا میخونم میام بیرون کار نیست چرا باید بخونم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
بدبختی ار اونجایی شروع میشه تویی که معدلت ۱۹/۹۳ میشه رشته انسانی و نمیاری ولی یه دانش آموز که معدلش ۱۶شده میاره سریع ثبت نامش میکنن من نمیدونم تو آموزش پرورش کی برای ما تصمیم میگیره یه مشت بی سواد به پشتوانه پارتی نشستن پشت میز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۴ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
دروغ بند با همین معدلم داخل بهترین مدرسه شهرم که با مدیری سخت گیر بود ثبت نام شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
باید معلم از طریق تربیت معلم جذب شود وحقوق خوب بگیرد تا بتواند الگوی عملی دانش آموزان محسوب شود ودانش آموز بادیدن زندگی معلم انگیزه بگیرد الان زندگی معلم درس عبرت دانش آموزان شده من معلم بازنشسته با حقوق کم زمان معلمی وبازنشستگی اصلا نمی توانستم دانش آموزان را به سمت درس خواندن سوق دهم می گفتند اگر درس خوب هست چرا شما این همه مشکل مالی دارید واقعا جوابی نداشتم بچه های امروز درفضای مجازی همه چیز را می بینند مثل قدیم نیست
درثانی امکانات آموزشی باید عادلانه توزیع شود ومدارس خاص به سرعت بسته شوند چون دیدن تبعیض برای بچه ها خوشایند نیست انگیزه آن ها را می گیرد
حتمأبایددرمدارس تغذیه رایگان به دانش آموزان داده شود فقرغذایی بیدادمی کند
باید روش های نوین آموزشی مثل استفاده از هوش مصنوعی وتجهیزات هوشمند وارد مدارس شود
کاهش تراکم دانش آموزی مورد توجه قرار گیرد
خلاصه بگویم آموزش وپرورش سال ها مورد بی توجهی قرار گرفته اگر این رویه متوقف نشود خیلی دیر خواهدشد
می دانم منتشر نمی کنید حداقل به گوش مسئولان مربوطه برسانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
بیشترین دلیل افت سردرگمیه فضای مجازی کنارش هرلحظه برای کنکور یه قانون جدید میزارن واسه امتحانای نهایی یه قانون جدید میدن میگن فلان جا نمیاد همونجارو میارن استرس ناشی از اینا پدرمارو دراورده
Iran (Islamic Republic of)
هیچ کس
۱۸:۱۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
سلام به نظر من باید دانش آموزان یک انگیزه ای برای درست خواندن داشت باشند نه فقط از ترس پدر و مادرشون درس بخونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
بودن کتاب های مزخرف مثل ریاضی و فیزیک که هیچ کاربردی هم ندارد
اگر همین کتاب های آسون مثل عربی و اجتماعی نبود معدل بچه ام به 12 هم نمی‌رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
من به عنوان اولیا فرزند خودم را قبول دارم و می دانم تمام تلاش خود را در امتحانات کرده ولی متاسفانه نطام آموزشی ما به دلیل چند سال کرونا مواجه با کسادی بازار کلاس خصوصی و آموزشگاه روبرو شده و تمام تلاش دانش آموزان را دادند زیر سوال می برند که جیب خودشان را پر کنند ولی من از حق فرزندم نمی گذرم و فقط منتظر کلرنانه هستم اگر مشکلی داشت حتما موضوع را به وزارت و دیوان عدالت اداری می کشانم
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۶:۴۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
تا زمانی که افراد سود جو باشن تحصیل کشور هیچ پیشرفتی نمیکنه تا زمانی که از دانشجو های ما پشتیبانی نشه کسی علاقه به درس خوندن نداره .ما الان جز مدارس پولی و تیزهوشان هیچ مدرسه درستی در سطح کشور نداریم خیلی ایراد ها هست ........
Iran (Islamic Republic of)
حمزه علی
۱۶:۰۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
بی توجهی له دببر تخصصی ورزش ونبودزدبیر تخصصی ورزس که باروح وروان دانش اموز سروکار داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
قسمت دوازده خیلی درست بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
معلم زیست یازدهم پسرمن تمام تدریسش اشتباهه میگه برید خودتون تحقیق کنید اونوقت چطور انتظار داریم درکنکور بالای ۵۰ درصد بزنه
Iran (Islamic Republic of)
نازی
۱۵:۰۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
این مشکل ماهم هست دبیرشیمی مهمترین فرمول‌ها رو درس نداده میگه بکربع قبل امتحان میگم براتون?خب بلد نیستی بیخود اومدی تدریس کنی.سوال کتاب رو بلد نیست حل کنه میگه باشه بعداً اگر وقت شد توضیح میدم براتون?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
وقتی عجل ملقی ۱۰۰۰ تا استخدام می کنید به اسم معلم آیا صلاحیت دارند صد رحمت به معلمای سابق که بازنشسته شدن این جونای دهه ۷۰ و ۸۰ ازتدریس چه می فهمند یک دوره میزارید فکر می کنید همه چی یاد گرفت هولش میدید تو کلاس می شینه گوشی دستش می گیره بچه ها هم مشق می نویسن بااین اوصاف فاتحه تحصیل خوندس
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۵:۴۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
سلام من خودم معلم هستم، متاسفانه موارد بالا رو قبول دارم ، در آموزش و پرورش مثل بخش های دیگر فقط کمیت و آمار مهم هست و به کیفیت توجه نمیشه، چند مثال میزنم ۱. اگه به هر دلیلی در یک درس یا پایه دبیر و معلم کم باشه با توجیه کلاس بدون معلم نباشه با هر کیفیتی یکی رو میفرستن سر کلاس ۲. عدم اولویت بندی صحیح و واقعی، مثلا کلی مدرسه مشکل دار داریم از نظر فضا، صندلی و مبلمان، سرویس بهداشتی و آبخوری، آزمایشگاه، کارگاه، بعد بودجه هایی برای ساخت چمن مصنوعی و سالن ورزشی در نظر گرفته میشه ۳. میزان کم هزینه اضافه کار و عدم پرداخت به موقع (الان ۴ماه از سال تحصیلی گذشته و یک ریال پرداخت نکردن) که باعث میشه معلم باتجربه و خوب قید اضافه کار رو بزنه و خلا ها با آموزش های کم کیفیت پر بشه ۴. ساعت کم بعضی از درس ها، مثلا من خودم فیزیک تدریس می کنم اگه بخوام مطالب پیدا و پنهان و مسائل مختلف رو سر کلاس حل کنم وقت نمیشه و اغراق نشه تا پایان سال نصف کتاب هم تموم نمیشه ۵. انگیزه کم بچه ها و حذاب نبودن محتوای دروس که همیشه میپرسن این درس به چه درد ما میخوره، مشکلات زیاد هست ایشالا با هم فکری و توجه مسئولین به نظرات مردم و معلمان حل بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
کل آموزش پرورش از اول تا آخر مشکل داره
کتاب ها مشکل داره بیشتر معلم ها مشکل داره
شیوه رفتار با دانشآموز ها مشکل داره
کدام از آموزش پرورش ضعیف کلی مشکل دیگه مثل مشکل های اقتصادی نا امیدی گرونی و ... باعث افت تحصیلی دانش آموزان میشه هیچ چیز بدرد بخوری در دبیرستان و حتی در دبستان به بچه ها یاد داده نمیشه
در کشور های دیگه بچه ها کلی کار به درد بخور مثل کار گروهی و ... یاد میگیرند ولی در مدارس ایران بچه ها متن هایی که به هیچ دردشون نمیخوره رو حفظ میکنن فرمول ها و ریاضیاتی که بهشون باد داده میشه اصلا گفته نمیشه که چه کاربرد هابی داره کجا ها استفاده میشه فقط باد میدن این مسئله رو چگونه حل بکنن و تا پایه بعد هم یادشون می‌ره
درس های کاملا بی فایده مثل عربی . دفاعی . تفکر و ...
آموزش پرورش ایران= اول تا آخر مشکل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
مهمترین دلیلش مشکلات اقتصادی و معلم های ناکارآمد هستش من دانش آموز یازدهم تجربی هستم خیلی از دوستانم بخاطر مشکل اقتصادی ترک تحصیل کردن یا اگه هنوز مدرسه میرن اصلا وقت مطالعه‌ ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
سلام نمیدونم این چرندیات از کجا میاد مخصوصا مورد ۱۰ و ۱۱ بنده یک معلمم .ما دیگه از لیسانس پایینتر نداریم تو آموزش پرورش پس بیخودی نظر ندید .یکی از دلایل اصلی نبود ابزار کنترل کلاس هست تنبیه حذف شد جاش چیزی نزاشتن کلاسی که نظم نباشه آموزشی هم در کار نیست .معلم وحتی مدیر هیچ ابزار کنترلی ندارند . بابا خود خدا هم اول نصیحت میکنه بعد اخطار میده و اگه نشد عذاب . دانش آموز هیچ حسابی از معلم و مدیر نمیبره آخه چطور میشه کار کرد بالاخره همه بچه ها که مثل هم نیستند .بعضیهاشون واقعا رفتارهای خطرناکی دارند مخصوصا از مقطع هشتم به بالا.حداقل نکردند دست مدیر و معاون رو باز بگزارند برا تنبیه . وجود برخی نخاله های کلاس که در سال حتی یک بارهم والدینشون سری به مدرسه نمیزنند .باعث شده بچه های خوب هم با افت تحصیل مواجه بشن .من خودم شاگرد داشتم که اگه شرایط بود تا طلای المپیاد میرفت .
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۶:۰۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
من خودم معلم هستم و این مسأله رو کاملا مشاهده پدرم کردم .... و با نظر شما کاملا موافق هستم.
اما متاسفانه نمیدانم چطور این مسأله حل شود....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
نه بابا مشکل فظا مجازی نیست
مشکل اضافه کردن درس های به درد نخور است
و درس های مثل مسله های ریاضی
درس تاریخ که فایده ای نداره
Iran (Islamic Republic of)
بنده بدبخت خدا
۱۴:۴۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
والا ماهم یه معلم ریاضی داریم امسال اولین سال تدریسشه هیچی بلد نیست دفترریاضی دانشگاهشو میاره میخونه میگه بنویسید
الان فردا هم امتحان داریم از فصل۵ ریاضیمون که هنوز هیچ توضیحی دربارش داده نشده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
خب به نظرم
به خانواده و خود بچه هم بستگی داره
الان ذهن ها همه پیش دنس و تیک تاک و... هست
و سیگار و... هم زیاد شده‌
معلم ها هم که ۴۰ درصد به بالا تدریس بلد نیستن.
و یا خیلی جوان هستند و اگاهی کاملی ندارن .
از طرفی درسها هم واقعا یکسری به درد نمیخورن‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
۵ میلیون دانش اموز از اتباع پدر اموزش پرورش رو دراورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
تمام امکانات دانش آموزان اتباع با بهترین استاندارد توسط سازمان ملل پرداخت میشه که از این امکانات دانش آموزان خودمون هم منتفع میشن
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
اینا بهونس،برنم باز وضع همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
به نظر من افت تحصیلی بر میگرده به دوره ابتدایی ومتوسطه اول چون در این دو دوره درست با بچه ها کار نمی شود و خیلی از معلمان اصلا درس دادن بلد نیستند و کم سواد معلم بد زیاد داریم که فقط بخاطر شغل معلم شدند در صورتی که باید دانش معلم خیلی بالا باشد و اینکه تعطیلی مدارس خیلی زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ااااااا
۰۹:۵۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
آقا خودتون یک دور روزنامه ای وار بخونید.
تابستون درس سال بعدی رو بخونید.
بعد با دقت سوالاتش رو در اینترنت بزنید.
به حرف معلم برای نمره توجه نکنید.
معلمان دلسوز چندان نیستن.
خودتون باید دلسوز خودتون باشید.
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۱:۰۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
دقیقا احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
ما عادت کردیم اگه مشکلی هست آن را به قبل ارجاع بدهیم متوسطه دوم میگه در متوسطه اول کار نشده و ... اما نمی‌خواهیم قبول کنیم تمام بخش‌های آموزش و پرورش مشکل داره از کتابها از فضای آموزشی بی انگیزه شدن دانش آموز و معلم و والدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
من یک نفر میشناختم سه بار تو دانشگاه معدل اش شد ۱۰ تو سه سال ببست واحد پاس نتونسته بود بکنه بعد رفت حوزه علمیه الان هم معلم ابتدایی هستن باید بچه ها در کاری استعداد دارن شرکت کنن به عنوان مثال دختر داریم دکترا داره اما تو خونه بیکاره چند بار هم ازمون استخدامی معلمی شرکت کرد رد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۲۳:۵۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
نه ولا من ابتدایی که همه خیلی خوب بود راهنمایی و کلاس نهم هم معدل ۲۰ شدم اما امسال بیشتر امتحانا رو خراب کردم
Iran (Islamic Republic of)
دانی
۰۵:۲۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
یعنی استرس به بی پولی ربط ندارند سه فرزند. دارم که بدون صبحانه میرن مدرسه خودم هم مریض هستم واحد پوشش هیچ نهادی نیستم بچه هام روز به روز درسشون ضعیف و ضعیف تر میشن نبود کفش کیف مداد پیش همکلاسی استرس وخجالت نیست از همه مهم تر خداوند هیچ مردی را شرمنده زن و بچه اش نکنه صحبت زیاد است اما همین یک ساعت طول کشید چون لمس گوشی خراب اسغ۵۸۵۹۸۳۱۰۷۳۹۴۵۷۵۹خدا.هیچکس را شرمندهزن وبچه اش نکند
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۱:۰۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
خب برو کار کن بزا شرمنده زن و بچه نشی فکر کردی کسای‌ دیگه چجوری زندگیشونو‌ میسازن
Iran (Islamic Republic of)
دخی
۱۳:۱۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
بنظزتون ما بدبختی نداریم ما مریض نیستیم برو کار کن از تو بدبخت تر خیلیا دگه هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
این که نشد دلیل درآمد نداشتی چرا بچه آوردی
کارکردن عرضه می خواد که متآسفانه بعضیا ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
سازمان بهزیستی کشور این آقا که پدر هست به یاریش بشتابید شماره حساب زد میشه شناسی کنید خود بانک به کمک کنید فکر کنید یک قطر نفت کم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
آخه چرا کسانی که وضعیت مالی مناسب ندارند فقط بچه دار میشن????
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۰۱:۳۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
داخل یک کلاس۱۸متر ۴۸ تا دانش آموزه این بچه چی می خان یاد بگیرن آینده برای بچه ها نیست پسر من دوم می خونه هر کلاس ۱۵ تا۲۰ تا اتباع است با فرهنگ مختلف خلاصه آیند روشنی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
۴۸ نفر توی یک کلاس ؟؟ !!!خدا عقل بده به مدیریت مدرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
عجب!!
پس دهه شصتی که سیستم آموزش ضعیف تری بود بدون اینترنت، انواع مختلف کتب آنلاين غیر آنلاين فیلم آموزشی گوشی و شبکه تلویزیونی هرچی فکر شو بکنی خبری نبود فقط یک کلاس تخته سیاه و گچ بدون بخاری بدون سرویس مدرسه اتوبوس مترو بدون خودرو خانوادگی پدر مادر برای رفت آمد مهد کودکی نبود چطور آموزش دیدن که اغلب پیشرفت هایی که در پزشکی صنعت غیره داریم میبینیم حاصل همین دهه شصتی هاست که الان مرز بین 40_50 ساله های کشور هستند!!!؟
بچه های امروزی ناز پرورده و توی کلی امکانات نسبت به دو سه دهه پیش دارند آموزش می بیند ناز می کنند،
همین علی دایی درس مهندسی شو فوتبال شو توی همین دهه شصت بهش رسید با تلاش
وقتی بچه ها تا لنگ صبح بیدار پای گوشی و بازی از اون طرف صبح باید با لگد بیدارش کنی بره مدرسه ازش چه انتظاری دارید قربونش برم اینقدرم پرو هستند فقط کافی معلم بگه بالای چشت ابروس!!
قربونت تنبل خودتو بچه تو به پای آموزش نبند!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
کاوه محسنی بروجردی
۰۱:۰۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
مشکل نظام غلط آموزشی است هر لحظه یک فیلم جدید دانش امور را زده می‌کنند شعر امروز کاوه محسنی بروجردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
پارسال و سال های گذشته میانگین نمره پایین بوده خدا به داد امسال برسه
از بس امتحانات را بی دلیل سخت می گیرد نتایج هم بهتر از این نمیشه
دلیلش فقط اضطراب و استرسی هست ک شما ها به جان دانش آموزان انداختی.
بچه هابی که باید در این سن بهترین دوران را داشته باشند فقط ترس از امتحان نهایی شده براشون یه کابوس
Iran (Islamic Republic of)
،،،،ناشناس
۰۸:۵۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
دقیقا درست میگید امتحان ها و مخصوصا نوبت اول ودوم اینقدر بچها براش استرس میگیرند که اصلا نگم بعد میگن چرا نمره هایبچه ها بده چرا دیگه از مدرسه خوششون نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۲۲:۴۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
اضافه نمودن مطالب غیر علمی مانند کتاب عربی وآموزش دفاعی و حتی جدیدن کتاب بنام ایران سیاسی با وقت کم ومطالب علمی باعًث بی انگیزگی گردید
Iran (Islamic Republic of)
غلامعلی برون، دبیر زیست شناسی
۲۲:۲۶ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
تمام موارد بالا تقریبا درست هستند اما متاسفانه یک علت پایه ای دیگر هم دارد اینکه در پایه های پایین تر به درستی دانش آموزان ارزیابی نمی شوند و دسته بندی و به سمت رشته های هدایت نمی شوند و متاسفانه با ورود خیل عظیمی از آموزگاران و دبیرانی که خارج از مجرای دانشگاه فرهنگیان به جرگه تعلیم دهندگان وارد شدند و تا چندین سال که تجربه کسب کنند تعداد زیادی از دانش آموزان زیان و ضرر می بینند و بازهم عرض می نمایم بسیاری از ارزیابی ها در مقاطع پایین تر درست نیستند و برخی از دانش آموزان شایستگی لازم را برای ارتقا پایه تحصیلی و رشته را ندارند به پایه و مقطع و رشته های بالاتر می روند و اینجاست که با یک آزمون درست و علمی دمل چرکین بی سواد بودن دانش آموزان سرباز می کند عیان می شود و به زعم بنده دو کار باید فورا و بدون فوت وقت انجام شود ارزشیابی های اصولی از همان پایه اول ابتدایی و عدم ارتقا پایه و تامین نیروهای آموزش وپرورش فقط وفقط از طریق دانشگاه فرهنگیان. علی رغم اینکه در بین کسانی که از طرق دیگر نوابغی هم به صنف آموزگاران و دبیران اضافه می شود اما تعداد این عزیزان بسیاربسیار کم هست و به ریسک اضافه شدن نیرو از این طریق نمی ارزد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۱۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
فقط مورد 16 قابل قبول است بقیه موارد توجیهی در جهت تلطیف مورد 16 است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
از زمانی که معلم های نهضتی که قرار بود افراد بی سواد از تحصیل مانده را سواد آموزی کنند به عنوان دبیر و معلم وارد آموزش . پرورش کردند شدن افراد کم سواد و بعضا بی سواد که نه روش تحصیل بلد بودن نه از اصول تربیتی و دبیری اطلاع داشتند بچه های مردم را به این روز رساندند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
دقیقاً درسته من خودم به شخصه خانمی دیدم که دوسه تاخانم بیسواد رو در نمازخانه یکی از مدارس تدریس میکرد،و باتقلب، خانم باسوادی رو به جای سوادآموزش برد اداره ونشوند تا امتحان بده وبانمره قبولی که گرفت شد دبیر علوم ?علوم درس مهم وپایه....یا یک مورد دیگه:خانمی که مربی مهدکودک بود وبا پارتی به استخدام آموزش و پرورش دراومد شد دبیر...بعد میگن نگید مشکل ازمعلمهاست،درسته که همشون اینطور نیستند ولی به جرأت نیمی از معلمها چنین هستندفقط کافیه بادقت به اطرافمون نگاه کنیم تابی نهایت از این موارد رو ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
تو رو خدا حداقل تو تصحیح اوراق صدمی صحیح نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
شماروبقرآن قسم اگه این پیام بدستتون رسیدکاری براجوانای ایران بگنیدمن خودم دوتابچه ی فوق لیسانسه دارم حالامیرن کارگری به چه خفتی درس خوندن ولی بیخودی هرجااستخدامی زدن پارتی بازی بودقبول نشدن خدابه زمین گرم بزندشون خداعذاب براشون بفرسته اخه چراروزبه روزدرس خوندن کم میشه فقط کارازادشده وقاچاق شماروبه خداقسم کاری بکنیدهمه ی جوانادارن فنامیشن
Iran (Islamic Republic of)
M..
۲۱:۲۲ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
احسنت بالاخره یک ادم فهمیده تحلیل درستی برای افت تحصیلی دانش اموزان ارائه داد
خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
عزیزان از اینا سیصدتا دلیل منم میتونم بنویسم ولی کی اجرا میشه؟
اگه درست بشه که خیلی خوبه جای اینکه بیام بیست تا دلیل بخونم
و اینکه خستم کنه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
نمره گرفتن الکی دانش آموزان برای بالا رفتن آمار قبولی رو هم ذکر کنید
Iran (Islamic Republic of)
یک نفر!!
۲۰:۵۰ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
به عنوان دانش آموز،با همش موافقم بجز تحصیل مجازی
در نظر بگیرید که معلم های ما چیزی از درس نمی‌فهمند به طوری که درس رو اشتباه تفهیم میکنند!!
چاره ای برای من دانش آموز نمی‌مونه جز اینکه به صورت آنلاین با بهترین دبیران کشور در ارتباط باشم و درس رو از آنها یاد بگیرم تا شاید بتونم توان رقابت رو داشته باشم.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۲۹ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
این حرف که میگین ب گوشی وابسته شدن درست نیست این سیاست اشتباه دولته تو انتخاب معلم ،ما شاهد اینیم که هرکی بیکار بود رفت حوزه علمیه و از اونجا با نمی دونن چی و چی یا طرح های ب نام امین و....بدون هیچ آزمونی ورود کردن ب سیستم آموزش کشور من خودم ساختم که چ جنایتا تو این چند سال تو آموزش پرورش کشور شده می تونم با دلیل و مدرک ثابت کنم که آموزش پرورش شده ....
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۶:۱۲ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
اتفاقا این مسأله درسته که به گوشی وابسته شدند و این خودش یکی از دلایل هست....‌الان منی که تو مدرسه کار میکنم نه از حوزه علمیه خبری هست ، نه طرح امینی....مشکل از مدیریت مدارس و مواردی دیگه هست که برخی دوستان فرمودند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
بی ربط بودن مطالب کتب درسی بازندگی واقعی
دست بردن درتاریخ وتحریف بعضی وقایع درکتابها
خواندن دروسی که مرتبط بارشته نیست وحقیقت مطالعه اشون وقت تلف کردن
بی اعتبار شدن سطح سواد و...... این دلایل بنظرم مهمتر
آخرین اخبار