برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری در دامغان

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری سطح ۲ در دامغان و پوشش ۶۳ درصدی جمعیت زیر پوشش این دانشگاه در پویش ملی سلامت خبر داد.

کامران قدس رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: به منظور اجرای مصوبات قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، تجهیزات و امکانات لازم برای راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ولایت دامغان خریداری شد و در حال نصب است.

وی با اشاره به اینکه گام اول این مرکز سطح ۲ درمان ناباروری فعالیت خود را از دهه فجر آغاز می‌کند، گفت: در این مرکز درمان ناباروری سطح ۲ خدمات بررسی و تشخیص علت ناباروری، درمان‌های القای تخمک‌گذرای، درمان ناباروری به روش درمانی تلقیح داخل رحمی اسپرم (IUI) با حضور زهرا وفایی نژاد متخصص زنان و زایمان و دارای مدرک درمان ناباروری سطح ۲ و IUI از دانشگاه شهید بهشتی ارائه خدمت می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد که موارد زیادی از ناباروری در این سطح قابل درمان است و در موارد نادری به ارجاع به مراکز سطح سه، جهت دریافت خدمات انتقال جنین از جمله آی‌وی‌اِف نیاز می‌شود و امید می‌رود افتتاح این مرکز، اقدامی موثر در بحث جوانی جمعیت باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان تا ۳۰ دی امسال در تمام پایگاه‌های بهداشت، خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت به صورت رایگان، افزود: ۱۶۲ هزار و ۱۴۴ نفر از افراد بالای ۱۸ سال که گروه هدف این پویش ملی بودند، در این مدت مورد غربالگری بیماری‌های دیابت و پرفشاری خون قرار گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.