آماده سازی ۳ پایگاه اعتکاف مادر و فرزندی در خراسان جنوبی

دبیر ستاد اعتکاف خراسان جنوبی گفت: امسال ۳ پایگاه اعتکاف مادر و فرزندی در استان فعال است.

حجت الاسلام صفری دبیر ستاد اعتکاف خراسان جنوبی با بیان اینکه تا این لحظه ۱۹ هزار و ۷ نفر از خراسان جنوبی برای حضور در مراسم اعتکاف نام نویسی کرده اند، گفت: ۸ هزار و ۹۲۳ نفر خواهران و ۲ هزار و ۳۴۲ نفر از معتکفان برادران هستند.

او با بیان اینکه امسال تعدادی از مساجد ویژه برگزاری اعتکاف دانش آموزی مهیا شده است، افزود: امسال ۴ هزار و ۷۱ دختر و ۳ هزار و ۵ پسر برای شرکت در مراسم اعتکاف دانش آموزی نام نویسی کرده اند.

حجت الاسلام صفری رنج سنی این معتکفان را ۹ تا ۱۸ سال اعلام کرد و ادامه داد: همچنین ۷ هزار و ۷۶ دانشجوی دختر برای شرکت در اعتکاف دانشجویی نام نویسی کرده اند.

دبیر ستاد اعتکاف استان همچنین از آماده سازی ۳ پایگاه اعتکاف مادر و فرزندی برای نخستین بار در استان خبر داد و بیان کرد: در این پایگاه‌ها ۴۷۰ مادر برای حضور در اعتکاف نام نویسی کرده اند که بیش از ۴۰۰ کودک زیر ۴ سال نیز در این مراسم حضور خواهند داشت و برای کودکان در این پایگاه‌ها نیز برنامه‌های فرهنگی مختلف و میان وعده‌های متعددی در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار ثبت نام در سایت برای اعتکاف طراحی شده است، تصریح کرد: امسال سایت www.etekaf.skh برای اولین بار راه اندازی شده که افراد با ثبت نام در این سایت در سال‌های آینده نیاز به ثبت اطلاعات ندارند و تنها برای ثبت مسجد مورد نظر باید به سامانه مراجعه کنند.

حجت الاسلام صفری عنوان کرد: نام نویسی در برخی از مساجد شهرستان‌ها تا نماز مغرب امشب ادامه دارد.

مراسم اعتکاف از سحر ۱۳ رجب شروع می‌شود و معتکف باید قبل از اذان صبح در مسجد جامعی که در آن اقامه جماعت می‌شود حاضر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.