نبیاله شمسیفر، با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران سالانه در دو مقطع زمانی ارزیابی عملکرد استانها را انجام میدهد که این ارزیابی و اسنادی که از آن به دست میآید قابل اتکاست، افزود: براساس مشاورهای که از شرکتهای متخصص، مرتبط و براساس شاخصهای بینالمللی ارزیابی عملکرد انجام میشود توسعه زیرساختها و کیفیت ارائه خدمات در تلفن ثابت و همراه و سرعت میزان پاسخگویی به مشتریان ازجمله شاخصهای ارزیابی است که در ارزیابی عملکرد مدنظر است.
وی با بیان اینکه لرستان به عنوان یکی از چهار مرکز پاسخگویی ۱۱۸ کشور است، ادامه داد: چهار استان در کشور به عنوان استانهای پاسخگوی ۱۱۸ هستند که لرستان یکی از آنهاست.
مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: لرستان در پاسخگویی ۱۱۸، استانهای خوزستان، ایلام و کرمانشاه را پوشش میدهد.
شمسیفر بیان کرد: مجوز ۲۰۲۰ را اخذ کردیم که مرکز پاسخگویی به مشترکین خانگی اینترنت استان و این مرکز در لرستان، کشوری است که بخش اعظمی از کشور را لرستان پاسخگوست.
وی افزود: میزان رضایتمندی مردم از خدمات و مشترکین اینترنتی و خانگی از خدمات مخابرات توسط شرکت مشاوره مخابرات ایران انجام میشود.
مدیر مخابرات منطقه لرستان آموزش، ارتقای دانش و بهرهوری منابع انسانی را یکی از شاخصهای ارزیابی بیان کرد و با اشاره به اینکه چقدر توانستهایم لرستان به سوددهی برسانیم، بیان کرد: یکی از مشکلات ما وجود نیروی انسانی بود که با شاخصها مطابقت نداشت و نیروی مازاد برای مخابرات استان زیانزده بود.
شمسیفر گفت: در طول دو سال زیان مخابرات لرستان را با شیب خیلی تندی کاهش دادیم و پیشبینی این سات که ظرف یکی دو سال آینده بتوانیم به نقطه سربهسر و مثبت برسیم.
وی وصول مطالبات از دستگاههای اجرایی و مردم را یکی دیگر زا شاخصهای ارزیابی عنوان کرد و با بیان اینکه سرعت رفع خرابی تلفن همراه وثابت نیز جزو شاخصهای ارزیابی است، خاطرنشان کرد: در طول یکی دو سال اخیر به لحاظ ارزیابی عملکرد مخابات لرستان بین رتبههای یک تا پنجم کشوری بوده است.