بیش از هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در بیضا و فیروزآباد کشف و معدوم شد.

بیش از هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و فرآورد‌ه های گوشتی تاریخ گذشته در بیضا و فیروزآباد کشف و معدوم شد.

معدوم سازی بیش از هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در بیضا

بیش از هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل استفاده در شهرستان بیضا کشف و معدوم سازی شد.

دکتر سعید اکبری رئیس شبکه بهداشت و درمان بیضا با اشاره به اینکه حفظ سلامت مردم و تامین و ارتقای ایمنی مواد غذایی در سطح شهرستان، از اولویت‌های کارشناسان بهداشت محیط محسوب می‌شود، گفت: در بازدید‌های کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان بیضا از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، بیش هزار کیلوگرم مواد غذایی، آرایشی، بهداشتی و پروتئینی فاسد و تاریخ گذشته کشف و معدوم شد.

او ادامه داد: نظارت کارشناسان بهداشت محیط به صورت شبانه روزی در زمینه کنترل مواد غذایی، بررسی وضعیت بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و همچنین کنترل کیفی آب آشامیدنی، اماکن حساس، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و مراکز اقامتی انجام می‌شود.

او از شهروندان خواست هنگام خرید، به تاریخ مصرف کالا و همچنین برچسب تاریخ تولید و تاریخ انقضای محصول توجه داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه ۱۹۰ رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس بگیرند.

کشف ۳۰ کیلوگرم فرآورد‌ه های گوشتی فاسد در فیروزآباد

۳۰ کیلوگرم فرآورده‌های گوشتی شامل سوسیس، کالباس و ساندویچ سرد تاریخ گذشته از چندین واحد صنفی کشف و جمع آوری شد.

محمدعلی امیدیان کارشناس بهداشت محیط و مربی مرکز آموزش بهورزی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد، گفت: در ادامه برنامه‌های طرح ضربت و بازرسی بهداشت محیط که در جهت حفظ سلامت شهروندان انجام می‌شود، از مراکز و اماکن حساس زیر مجموعه، در سطح بلوار ولایت فیروزآباد بازدید شد.

او اضافه کرد: در این بازدید، ۳۰ کیلوگرم فرآورده‌های گوشتی شامل سوسیس، کالباس و ساندویچ سرد تاریخ گذشته از چندین واحد صنفی کشف و جمع جمع آوری و برای متصدیان متخلف نیز اخطار بهداشتی صادر شده است.

امیدیان با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های واحد بهداشت محیط، ارتقای سطح آگاهی‌های بهداشت عمومی متصدیان و کارکنان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی است، افزود: رویکرد واحد بهداشت محیط، ارتقای سطح سلامت جامعه، افزایش کیفیت خدمات و بازرسی از واحد‌های صنفی و همچنین کاهش خطرات و بیماری‌های منتقله از آب و غذا است. 

او از شهروندان خواست ضمن خرید از مراکز و فروشگاه‌های معتبر، به مشخصات درج شده بر روی کالا‌ها از جمله تاریخ تولید، تاریخ انقضا، پروانه ساخت، سیب سلامت و شرایط نگهداری محصولات توجه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موارد را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اطلاع رسانی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.