اصلاح درزهای انبساطی پل فلزی اصفهان

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: اصلاح درز‌های انبساطی پل فلزی به پایان رسیده است.

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه اصلاح درز‌های انبساطی پل فلزی به پایان رسیده گفت: اصلاح درز‌های طولی این پل نیز تا پایان سال به پایان خواهد رسید.

مسعود توکلی‌پور با اشاره به اینکه  پل‌های سواره‌رو، بخش مهمی از شبکه حمل‌ونقل و ترافیکی شهر هستند که یکی از اجزای مهم این سازه‌ها، درز‌های انبساطی است افزود: درز‌های انبساطی باید ضمن فراهم کردن امکان انبساط و انقباض عرشه پل، بستری مناسب برای عبور خودرو‌ها باشد و از نشت آب به زیر سازه پل ممانعت کند.

او با اشاره به اینکه پل فلزی، قدیمی‌ترین پل مدرن اصفهان محسوب می‌شود، گفت: با توجه به عرض ناکافی این پل و لزوم تعریض آن، سال ۱۳۹۵ عملیات تعریض انجام شد و در بخش قدیمی (میانی) پل، ۱۲ عدد درز انبساطی در دو طرف پل به طول حدود ۸۴ متر تعبیه شده است.

توکلی‌پور ادامه داد: در گذشته درز‌های انبساطی بخش قدیمی، از نوع درز‌های آسفالتی بود، اما با توجه به آب‌بندی نبودن کامل این درز‌ها و حساسیت پل فلزی، همچنین پایان عمر مفید درز‌های آسفالتی این پل، تصمیم بر اصلاح آن گرفته شد تا برای آن مانند بخش جدید (کناره) پل، از درز‌های الاستومری استفاده شود.

او با اشاره به وجود درز در محل اتصال پل قدیمی و جدید گفت: در مسیر شمال به جنوب و مسیر جنوب به شمال در مجموع به طول حدود ۲۶۰ متر، اصلاح درز‌های طولی نیز ضروری بود.

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه طرح اصلاح درز‌های انبساطی پل فلزی از دهم آبان سال جاری آغاز شد و عملیات اصلاح درز‌های عرضی نیز نیمه دی سال جاری به پایان رسید، ادامه داد: عملیات اصلاح درز‌های طولی آسفالتی نیز از روز‌های آینده آغاز می‌شود و تا پایان ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد.

توکلی‌پور اضافه کرد: عملیات اصلاح درز‌های انبساطی، موضوعی تخصصی است و با توجه به محدودیت مجریان ذی‌صلاح و توانمند در این زمینه، مدیریت نگهداری و تعمیرات معاونت عمران شهری در سال گذشته نسبت به توانمندسازی و ارائه آموزش‌های لازم در این خصوص، اقدام کرده است که اجرای این پروژه توسط سازمان عمران شهرداری اصفهان با هزینه و مدت زمان کمتر نسبت به طرحهای مشابه، نتیجه این اقدام بوده است.

او  با بیان اینکه برای طرح اصلاح درز‌های انبساطی پل فلزی بیش از ۱۸.۵ میلیارد ریال هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: انجام این طرح به صورت شبانه و ایجاد محدودیت‌های ترافیکی، مشکلات این اجرا را دوچندان کرد و منجر به طولانی‌تر شدن زمان اجرای آن می‌شد که با یاری خداوند و تلاش نیرو‌های متخصص توانستیم با کمترین تأخیر اجرای درز‌های انبساطی عرضی را نیز به پایان برسانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.