مدیرکل تعاون روستایی لرستان گفت: در راستای ایجاد فرصت بیشتر برای مشارکت کشاورزان این استان در کشت قراردادی مهلت ثبت نام در سامانه این طرح تا ۱۵ بهمن ماه تمدید شد.

غلامعلی فتحی گفت: طبق اعلام سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، ثبت نام در سامانه کشت قراردادی تا روز ۱۵ بهمن ماه تمدید شده است و با توجه به فرصت ایجاد شده امید است که در این زمینه فعالیت بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: کشت قراردادی یکی از اولویت های کاری این فصل تعاون روستایی بوده است و خوشبختانه طی ماه گذشته، شاهد عملکرد مثبتی از سوی همکاران خود جهت توسعه این فعالیت بوده ایم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر شهرستانهای ازنا، رومشکان، کوهدشت و دورود به ترتیب به عنوان شهرستان های پیشتاز در عقد قرارداد هستند.

فتحی عنوان کرد: کشت قراردادی شامل مزایای مناسبی برای کشاورزان از جمله اطمینان در موضوع تخفیف ۲۰درصد بیمه محصولات است و کشاورزان می توانند به ازای هر تن گندم تحویلی به مراکز خرید تعاون روستایی ۱۵۰ هزار تومان دریافتی داشته باشند.

وی گفت: کشاورزان می توانند برای انعقاد قرارداد به ادارات تعاون روستایی شهرستان ها و یا شرکت های تحت پوشش مراجعه نمایند و یا از طریق نرم افزار جامع کشت قراردادی به آدرس اینترنتی https://farm.mcinext.com/auth/onboarding و انتخاب گزینه سازمان مرکزی تعاون روستایی به عنوان مجری طرح اقدام نمایند.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان گفت: براساس آخرین آمار هشت هزار و ۲۲۳ هکتار کشت قراردادی برای سه محصول گندم، جو و کلزا توسط این سازمان در استان ثبت شده است.

وی بیان کرد: ۶ هزار و ۵۰۸ هکتار از این مقدار گندم، ۱۴۴ هکتار کلزا و یک هزار و ۶۴۰ هکتار نیز جو می باشد.

وی افزود: کشاورزان شهرستان ازنا با ثبت ۲ هزار و ۵۴۸ هکتار و ۲۱۸ قرارداد در پیوستن به این طرح پیشرو بوده اند پس از آن شهرستان رومشکان با ثبت ۲ هزار هکتار و ۴۲۰ قرارداد در جایگاه دوم و کوهدشت نیز با یک هزار و ۵۷ هکتار و ۱۶۷ قرارداد در جایگاه سوم قرار دارد.

منبع: ایرنا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.