پناهجویان افغانستانی بزرگترین متقاضیان پناهندگی در فرانسه

اداره حمایت از پناهندگان و افراد بدون تابعیت فرانسه اعلام کرد افغانستانی ها ششمین سال متوالی است که در رتبه نخست متقاضیان پناهندگی در این کشور هستند.

اداره حمایت از پناهندگان و افراد بدون تابعیت فرانسه (OFPRA) گفته است که طی سال ۲۰۲۳ افغانستانی ها با ۱۷ هزار و ۵۰۰ درخواست، بزرگترین متقاضیان پناهندگی در این کشور بودند.

اداره حمایت از پناهندگان و افراد بدون تابعیت فرانسه امروز با نشر گزارشی نگاشت سال گذشته به‌صورت مجموعی ۱۴۲ هزار و ۵۰۰ تن در این کشور درخواست پناهندگی داده‌اند.

ارقام این نهاد نشان می‌دهد که این ششمین سال متوالی است که افغانستانی ها در رتبه نخست متقاضیان پناهنده‌گی قرار می‌گیرند.

در گزارش آمده است:‌ «سایر گروه‌های بزرگی که درخواست پناهندهگی می‌دهند از بنگلادیش، ترکیه، جمهوری دموکراتیک کنگو و گینه آمده‌اند.»

به گفته این اداره، تعداد افرادی که در سال گذشته در فرانسه درخواست پناهندگی داده‌اند، بیش از هشت درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

این در حالی است که اخیراً اداره فدرال آلمان نیز اعلام کرده بود که بیش از ٥٠ هزار افغانستانی در سال ٢٠٢٣ در این کشور درخواست پناهندگی داده‌اند.

هفته گذشته اداره مهاجرت وزارت امور داخله ترکیه گفته بود که ۴۱ هزار و ۹۷۸ هزار افغانستانی با مدارک اقامتی در این کشور زندگی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
نگین افغانستان بگین فرارستان
Canada
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
آویزان