معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون استخدام مربی پرورشی آموزش و پرورش ۱۷ اسفند امسال برگزار می‌شود.

اصغر باقر زاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: با برنامه ریزی و پیگیری‌های صورت گرفته آزمون استخدام مربی پرورشی آموزش و پرورش برای جذب ۱۵ هزار مربی پرورشی در ۱۷ اسفند امسال برگزار و در خرداد نتایج نهایی این آزمون اعلام می‌شود.
وی در خصوص زمان ثبت نام این آزمون ادامه داد: هنوز زمان دقیق ثبت نام مشخص نیست و در روزهای آینده زمان دقیق آن معلوم می‌شود.

براساس گزارش‌ها، دسترسی به منابع آزمون استخدامی مربی پرورشی یکی از دغدغه های اساسی داوطلبین این آزمون است. ما ۲۰ تدریس منابع آزمون استخدامی مربی پرورشی ۱۴۰۲ را برای داوطلبین آماده کرده‌ایم که می توانید از این منابع استفاده کرده و در آزمون نمره مناسبی کسب کنید.

ضرایب دروس در آزمون استخدامی مربی پرورشی به این صورت است که ۶۰ درصد از حجم و نمره را سوالات دروس حیطه اختصاصی و تخصصی و ۴۰ درصد آن را دروس حیطه عمومی تشکیل می دهد.

منابع آزمون استخدامی مربی پرورشی

در ادامه منابع استخدامی مربی پرورشی در قسمت عمومی که پیش بینی می‌شود ۵ درس باشد آورده شده است.

تاریخ و فرهنگ تمدن
تعلیم و تربیت اسلامی
معارف و اندیشه‌های اسلامی و انقلابی
دانش سیاسی، اجتماعی و حقوق اساسی
و توانایی‌های عمومی و ذهنی
منابع حیطه اختصاصی استخدامی مربی پرورشی
دروس حیطه اختصاصی استخدامی مربی پرورشی نیز شامل چهار درس است:

اسناد و قوانین بالا دستی
روش‌ها و فنون تدریس
سنجش و اندازه‌گیری پیشرفت تحصیلی
کتاب حیطه اختصاصی استخدامی آموزش و پرورش یکی از کامل‌ترین کتاب‌هایی است که شما می‌توانید با تهیه این کتاب به دروس حیطه اختصاصی کامل تسلط پیدا کنید و بتوانید سرجلسه آزمون نمره مناسبی به دست آورید.

با توجه به این‌که هنوز دفترچه آزمون استخدامی مربی پرورشی منتشر نشده است، نمی توانیم به صورت دقیق بگوییم که دروس تخصصی مربی امور تربیتی مدارس (مربی پرورشی) شامل چه مواردی است اما با توجه به منابع استخدامی قبل احتمال می دهیم شامل موارد مباحث فرهنگی روز، آشنایی با علوم قرآنی، سبک زندگی اسلامی – ایرانی، مبانی روانشناسی عمومی و رشد، فلسفه و مبانی تعلیم و تربیت، در اسناد تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار