مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۶ واحد صنعتی و معدن با سرمایه گذاری احیا شده ۲ هزار و ۳۹ میلیارد ریال به چرخه تولید بازگشته است.

 آریافر مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از این تعداد ۲۹ واحد با میزان سرمایه احیا شده ۸۳۱ میلیون ریال و تعداد اشتغال ۱۸۷ نفر در بخش معدن بوده است.

او افزود: خراسان جنوبی توانست با بازگرداندن ۲۹ معدن تعطیل شده به چرخه تولید از ابتدای امسال رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه ذخیره واحد‌های معدنی فعال شده در استان، ۱۱ میلیون تن با مساحت ۱۷۹ کیلومتر است، بیان کرد: استخراج اسمی این ۲۹ معدن سالیانه ۳۱۳ هزار و ۵۰۰ تن است.

آریافر یادآور شد: از مجموع ۲۹ واحد معدنی احیا شده، هشت معدن در سرایان، هشت معدن در فردوس، پنج معدن در قاین، سه معدن در نهبندان، ۲ معدن در سربیشه، یک معدن در طبس، یک معدن در درمیان و یک معدن در بیرجند بوده است.

او ادامه داد: به لحاظ ماده معدنی نیز ۱۳ معدن بنتونیت، سه معدن خاک صنعتی، ۲ معدن کرمیت، ۲ معدن گرانیت، ۲ معدن مس و مابقی سنگ لاشه، مارن، باریت، بازالت، دولومیت، گچ و پرلیت بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری ۱۷ واحد صنعتی در حوزه مواد غذایی، مصالح ساختمانی، پوشاک، فرآوری سنگ‌های تزئینی و مصنوعات چوبی در استان احیا و برای ۲۵۸ نفر شغل ایجاد شده است.

او گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۴۰۵ واحد تولیدی در این استان احیا و فعال‌سازی شده که نقش موثری در اشتغالزایی و توسعه اقتصادی منطقه داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.