کارشناس بازار سرمایه گفت: حجم معاملات امروز بازار سهام ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی ۵ هزار و ۴۳۲ میلیارد تومان ثبت شد.

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس امروز با کاهش بیش از ۲۶ هزار واحدی در تراز دو میلیون و ۱۲۰ هزار واحدی رسیدی شاخص کل هم وزن نیز کاهش بیش از ۱۵ هزار واحدی را تجربه کرد و در ارتفاع ۷۲۴ هزار و ۱۱۶ واحدی ایستاد تا شاهد روند منفی برای بازار باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات امروز بازار سهام ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی ۵ هزار و ۴۳۲ میلیارد تومان ثبت شد قدرت خرید امروز در بازار  منفی ۱.۳۷ درصد بودی و در نهایت ۹۵۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد.

او در ادامه اظهار کرد: امروز تنها ۲۴ درصد بازار به عبارتی ۱۰۷ نماد در وضعیت مثبت به کار خود پایان دادند و مابقی روند منفی را شاهد بودند همچنین بیشترین میزان ورود نقدینگی را صندوق‌های کالایی و بیشترین میزان خروج نقدینگی صنعت فلزات اساسی و صندوق‌های درآمد ثابت به خود اختصاص دادند.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: در نهایت بازار امروز شاهد وضعیت منفی بود و حتی با گزارش‌های ۹ ماه فصلی شاهد روند منفی بازار بودیم ریسک‌های سیستماتیک و نرخ ارز از جمله دلایل روند حرکتی بازار بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
مجلس یک بوجه ای برای بورس تصویب کرده وارد بورس بشه تا بورس سبز بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
تنها جایی که دولت میتونه پول بدست بیاره بورس هست . همه جا تحریم شده و خزانه هم خالیه
بیچاره سهامدارانی که به وعده ها اعتماد کردن
آخرین اخبار