معاون استاندار گفت: پیشرفت برخی از طرح‌های نهضت ملی مسکن مناسب نیست و به طور حتم باید برای آن‌ها فکر اساسی شود.

علی حیدری در نشست کارگروه مسکن چهارمحال و بختیاری از روند کُند اجرای برخی طرح‌های نهضت ملی مسکن در این استان انتقاد کرد و گفت: روند اجرایی در وضعیت کنونی رضایت بخش نیست و باید در اجرای این طرح‌ها تسریع شود.

وی افزود: براساس رصد انجام شده پیشرفت برخی از طرح‌های نهضت ملی مسکن مناسب نیست و به طور حتم باید برای آن‌ها فکر اساسی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بیلان مالی برخی از شرکت‌ها منفی است که در این صورت امکان انجام طرح برای آن‌ها فراهم نیست.

حیدری با بیان اینکه عملیات اجرایی برخی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن هنوز آغاز نشده است، افزود: براساس تصمیم‌گیری انجام شده پیمانکارانی که تا پایان بهمن ماه نتوانند عملیات فونداسیون را انجام دهند طرح از آن‌ها گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد طرح‌های واگذار شده به برخی از پیمانکاران بسیار زیاد این افراد توان انجام کار را ندارند که مجموعه اداره کل راه و شهرسازی باید ارزیابی اساسی در این خصوص انجام دهد.


بیشتر بخوانید


حیدری گفت: در این ارتباط مقرر شد پیمانکارانی که توان انجام کار ندارند باید طرح‌های آن‌ها کاهش داده شود تا بتوانند در زمان مشخص واحد‌های مسکونی را به نتیجه برسانند.

وی افزود: در حال حاضر مهمترین بحث در بخش نهضت ملی مسکن واگذاری واحد‌های مسکونی است که تلاش می‌شود به زودی تعدادی از این واحد‌ها واگذار شود.

کامران رهی معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده ۳۰۰ واحد نهضت ملی مسکن همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر در این استان آماده واگذاری است.

وی افزود: از این تعداد واحد مسکونی آماده تحویل ۱۵۰ واحد مربوط به ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، ۱۰۰ واحد مربوط به بنیاد مسکن و ۵۰ واحد نیز مربوط به راه و شهرسازی است.

رهی با اشاره به برنامه احداث ۵۷ هزار واحد مسکونی در چهارمحال و بختیاری طی چهار سال گفت: از این تعداد ۱۴ هزار واحد مسکونی روستایی، هفت هزار واحد مربوط به بازآفرینی شهری، ۱۰ هزار واحد خود مالک و حدود ۲۳ هزار واحد شهری است.

وی اضافه کرد: واحد‌های شهری در شهر‌های شهرکرد، بروجن، فرخشهر به صورت انبوه‌سازی از سوی راه و شهرسازی و کارگزاران (ستاد اجرایی فرمان امام (ره)) و مابقی به صورت خودمالک از سوی گروه‌های ساخت احداث می‌شود.

رهی با بیان اینکه هشت هزار واحد مسکونی در شهرکرد در دست احداث است، ادامه داد: این واحد‌های مسکونی که بخشی از آن‌ها در محله ۳۴ شهرک منظریه با ۷۰ درصد و در محله ۴۰ نیز با ۲۱ درصد پیشرفت فیزکی در دست احداث است.

وی با اشاره به احداث شش هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در سه محله جدید دیگر شهرکرد اظهار کرد: کارگزار محله ۳۳ بنیاد مسکن، محله ۴۱ از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و محله ۴۲ نیز با همت راه و شهرسازی احداث می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر بحث آب و برق محله ۳۴ تامین شده و تنها فاضلاب آن باقی‌مانده، برق محله ۴۰ به صورت کامل انجام شده و خط اصلی آبرسانی آن نیز وارد ودر حال انجام است.

رهی اضافه کرد: همچنین در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز بحث تامین آب و برق به طور تقریبی حل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار