مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: مصرف گاز طبیعی در ایران بیش از پنج برابر استاندارد جهانی است و برای مدیریت آن بایستی با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی اقدام کنیم.

علی حجتی پور مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: تامین گاز در فصول مختلف سال برای شهروندان بسیار مهم است و ۷۰ درصد نیاز ما از گاز طبیعی است و استفاده درست یک هنر است و باید پیام‌های بهینه سازی را در قالب انیمیشن و اینفو و فیلم و کلیپ منتقل کنیم.

وی افزود: در کنار همکاران نظام مهندسی آمادگی داریم کار‌های مشترک انجام دهیم و با استفاده از گروه‌های مختلف هنری یک رقابت هم ایجاد کنیم تا کیفیت تولیدات بالا برود.

حجتی پور با اشاره به ظرفیت‌های تولید گاز در کشور اضافه کرد: کشورمان مقام دوم تولید گاز طبیعی و مقام چهارم مصرف گاز طبیعی را دارد و روزانه ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز تولید شده که ۹۴ درصد آن در داخل کشور به مصرف می‌رسد و اگر صادر کنیم ۱۲۰ میلیارد دلار ارزآوری دارد.

حجتی پور بیان کرد: ارزش افزوده گاز طبیعی بایستی مورد توجه قرار گیرد و آن را بعنوان یک کالای با ارزش بدانیم و در مصرف آن دقت کنیم.

وی گفت: در فصل زمستان در پیک مصرف گاز بالا می‌رود و با ناترازی انرژی مواجهیم لذا یکی از کار‌ها مدیریت مصرف است و بایستی بخش‌هایی را قطع کنیم و جلوی مصرف بیشتر گاز را بگیریم و در این راستا همراه کردن مردم ضرورت دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: برای جبران ناترازی ابتدا باید تولید و استحصال گاز بیشتر شود و در کنار آن مصرف را هم مدیریت کنیم و با بهینه سازی مصرف در مبادی مصرف و فرهنگ سازی به حفظ منابع کمک کنیم.

حجتی پور اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم مصرف درست است تا به ناترازی کمک شود و از آنجا که در ذخیره سازی موفق نبوده ایم و ۱.۴ درصد ذخیره سازی داشته ایم باید این نقیصه جبران شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین اظهارداشت: اگر ۱۱ درصد بتوانیم دخیره گاز داشته باشیم و در مبادی مصرف دقت و نظارت کنیم یک پشتیبان قوی خواهیم داشت.

حجتی پور در ادامه گفت: متاسفانه مضرف گاز در کشورمان ۵.۷ درصد بیشتر از میزان جهانی است و به طور متوسط دو تا سه برابر این گاز مصرفی بیهوده هدر می‌رود که جلوگیری از آن الزامی است.

وی گفت: ضروری است تا حدود ۷ تا ۹ درصد در مصرف گاز صرفه جویی کنیم که این کار با فرهنگ سازی ممکن می‌شود.

حجتی پور اضافه کرد: مدیریت مصرف با اجرای سیستم‌های هوشمند در ساختمان، بکارگیری پنجره دوجداره و عایق کاری و مدیریت مصرف ممکن می‌شود و در این راستا استفاده از رسانه‌ها برای فرهنگ سازی ضروری است.

وی گفت: جایگزین شدن سیستم‌های هوشمند در موتورخانه ها، ترموستاتی کردن رادیاتور‌ها و کاهش درجه دمای سیستم گرمایشی بسیار موثر است و شما با یک درجه کاهش دمای ساختمان می‌توانید زمینه کاهش شش درصدی مصرف را مهیا کنید.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین بیان کرد: بر اساس سند تراز تا سال ۱۴۲۹ وظیفه ما و سایر دستگاه‌ها مشخص شده، اما کار زیادی در این زمینه نشده لذا باید آن را جدی بگیریم.

وی اظهارداشت: برای بهینه سازی موتورخانه‌های واحد‌های مسکونی با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار ورود کردیم و امسال این اعتبارات به ۵۰ میلیارد تومان رسیده است تا کار‌ها شتاب گیرد.

حجتی پور افزود: بایستی به حوزه انرژی رحم کنیم و الگو‌های استاندارد را رقم بزنیم و با مدیریت مصرف از ذخایر انرژی صیانت کنیم.

رحمتی دبیر و عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: از آنجا که این سازمان در ساخت و ساز‌ها نقش مهمی دارد باید با اطلاع رسانی این وظایف را بازگو کنیم.

رحمتی بیان کرد: در تولید انیمیشن مخاطب ما عموم جامعه هستند و با ادبیاتی مناسب موضوعات مطرح می‌شود که امیدواریم تاثیرگذار باشد.

در ادامه از انیمیشن سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین رونمایی شد.

برچسب ها: شرکت گاز ، مصرف گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.