تجارت آزاد ایران و پاکستان در مرحله اجرا

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: تجارت ترجیحی با اندونزی و برخی کشورهای آسیای شرقی نیز در دستور کار قرار دارد. تجارت آزاد با پاکستان نیز در مرحله تنظیم فهرست کالاهاست.

مهدی ضیغمی گفت: در سال میلادی که گذشت ۱۳۰۰ مهمان خارجی  داشتیم. بنابراین برنامه دولت، افزایش کیفیت مهمانان و رشد تبادلات مالی در نمایشگاه ششم است. همه دولتمردان از این نمایشگاه حمایت می‌کنند و در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: برنامه ما در سال میلادی جدید توسعه زیرساخت‌های نمایشگاه است چراکه هدف ما در رویداد ششم ایران‌اکسپو، دعوت از ۵ هزار مهمان خارجی بود اما ظرفیت تهران برای پذیرش حدود ۳۵۰۰ نفر است. دبیرخانه دائمی هم برای این نمایشگاه ایجاد می‌کنیم.

او گفت: تجارت آزاد با کشورهای سوریه و ونزوئلا و یکی از کشورهای اروپای شرقی در دست اقدام است. تجارت ترجیحی با اندونزی و برخی کشورهای آسیای شرقی نیز در دستور کار قرار دارد. تجارت آزاد با پاکستان نیز در مرحله تنظیم فهرست کالاهاست.

ضیغمی گفت: امیدواریم تجارت آزاد با اوراسیا طی ۶ ماه آینده از سوی مجلس شورای اسلامی ابلاغ شود. همچنین برنامه برای اضافه کردن کشتی در حوزه دریای خزر و خلیج فارس به مقصد برخی از کشورها به ویژه آفریقا در دستور کار است.

برچسب ها: تجارت ، توسعه تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Canada
اریو برزن
۰۰:۵۵ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
درود بر پاکستان درود بر ایران مردم ایران و مردم پاکستان هیچ وقت دشمن همدیگر نبوده ونیست خداوند ریشه‌ی هرچی فتنه وفتنه گر را خشک کند ما هیچ وقت با برادر د هم زبان وهم دین وهم کیش و همسایه خود نمی جنگیم مرگ باسراییل و آمریکا و فتنه گر که بین پاکستان وایران بخواهد فتنه گری کند لعنت خداوند بیفته واشوب گر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
نه به حملات مــوشکی نه به تجارت ازاد واقعا این سیاست چیز بسیار مسخره ای است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
تو چه میدونی واقعا حمله موشکی بوده
United States of America
مجید
۱۹:۵۲ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
پس.چراسیب.زمینی.به.20کشورصادرنمی.شودکه.اینقدرزیاده
Iran (Islamic Republic of)
آب زلال
۱۹:۴۱ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
شما اگه مرد بودید جواب پاکستان رو می‌دادید حداقل تحریم صادرات یا واردات
ذلیلانه افتخار میکنید به تجارت با دشمن
کسی که نتونه حرف حق رو تحمل کنه دوست نیست دشمنه
آخرین اخبار