آغاز بزرگ‌ترین اعتصاب رانندگان قطار آلمان از این هفته

رانندگان قطار آلمان بزرگ‌ترین اعتصاب خود را دلیل اعتراض به تورم، کم بودن حقوق و زیاد بودن ساعات کاری از این هفته آغاز خواهند کرد.

اتحادیه رانندگان قطار آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که آنها طولانی‌ترین اعتصاب خود را با تعطیلی شش روزه کار در این هفته سازماندهی می‌کنند، زیرا اختلاف با شرکت ملی راه‌آهن (دویچه بان) بر سر دستمزد و ساعات کار همچنان حل نشده است.

براساس گزارش النشره، این اعتصاب قرار است روز چهارشنبه از ساعت ۲ بامداد آغاز شود و تا ساعت ۱۷:۰۰ روز دوشنبه ادامه یابد. طبق بیانیه اتحادیه GDL که اوایل دوشنبه منتشر شد، در مورد شبکه خدمات حمل و نقل قرار است اعتصاب از سه شنبه ساعت ۱۷:۰۰  آغاز شود. آن‌ها عملکرد کاملا غیر مسئولانه مسئولین را دلیل این اعتصاب اعلام کردند.

 این چهارمین اعتصاب اتحادیه رانندگان قطار در چند ماه گذشته خواهد بود که با هدف پیشبرد مطالبات خود مبنی بر افزایش دستمزد‌ها در شرایط تورم و کاهش ساعات کار هفتگی از ۳۸ به ۳۵ ساعت بدون لطمه به حقوق‌ها انجام می‌شود.

اعتصاب سه روزه در اوایل ماه جاری باعث هرج و مرج هزاران مسافر شد و ۸۰ درصد قطار‌های مسافت طولانی متوقف شدند.

 اتحادیه اچ کیو پی اعلام کرد که تصمیم به اعتصاب جدید گرفته است، زیرا دویچه بان هیچ نشانه‌ای از تمایل خود برای دستیابی به توافق با سومین پیشنهاد بهبود یافته نشان نداده است.

از سویی دیگر دویچه بان گزارش داد که این اعتصاب جدید طولانی‌ترین اعتصاب در تاریخ خود خواهد بود و رکوردی را که در ماه مه ۲۰۱۵ به ثبت رسیده بود، که توسط اتحادیه GDL درخواست شده بود، که نزدیک به پنج روز ادامه داشت، خواهد شکست.

شرکت ملی راه‌آهن آلمان به شدت از فراخوان جدید برای اعتصاب انتقاد کرد و گفت که افزایش دستمزد تا ۱۳ درصد را پیشنهاد می‌کند، علاوه بر این گزینه کاهش ساعت کار به میزان یک ساعت در هفته از سال ۲۰۲۶ آغاز می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار