استاندار خراسان رضوی:

بیش از ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده خراسان رضوی محقق شد

استاندار خراسان رضوی گفت: میزان تعهد اشتغال استان در سامانه رصد، برای امسال ۷۴ هزار و ۱۲۰ نفر تعیین شده بود که تاکنون اطلاعات ۷۱ هزار و ۳۸۶ نفر، معادل بیش از ۹۶ درصد در سامانه رصد ثبت شده و مورد تایید نیز قرار گرفته است.

 یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی با اشاره به وضعیت اشتغال استان در سامانه رصد گفت: تاکنون عملکرد ۲۰ شهرستان استان ۱۰۰ درصد، هشت شهرستان ۹۹ درصد و عملکرد پنج شهرستان بین ۸۲ تا ۸۹ درصد در سامانه رصد ثبت شده است.

وی افزود: پارسال نیز استان خراسان رضوی با ثبت ۱۰۶ هزار شغل خالص رتبه نخست ایجاد اشتغال خالص کشور را کسب کرده بود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با احیای کارخانه‌های راکد، توسعه کارگاه‌های عمرانی در حال کار و فعالیت‌هایی که برای گرم شدن چرخه اشتغال در حوزه خدمات انجام شده است، در استان شاهد اتفاقات مثبتی در این حوزه هستیم.

نظری با قدردانی از عملکرد مسئولان این حوزه بیان کرد: آمار‌های جدید نشان از کاهش بیکاری در استان دارد. نرخ بیکاری استان در پاییز ۱۴۰۲ پنج و سه دهم درصد تعیین شده و حال آنکه نرخ بیکاری کشور هفت و ۶ دهم درصد است؛ با این حال استان خراسان رضوی رتبه دوم کشور را از نظر نرخ بیکاری به خود اختصاص داده است.

او تصریح کرد: پاییز ۱۴۰۲ وضعیت استان در حوزه نرخ مشارکت اقتصادی ۴۴ و چهار دهم درصد بوده است که از این حیث رتبه هفتم کشور را در اختیار داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.