مدیرکل هواشناسی گلستان گفت:با نفوذ امواج سامانه سرد و بارشی به استان گلستانی ها در روز‌های آخر هفته منتظر کاهش ۱۲ درجه‌ای دمای هوا باشند.

امان‌محمد کمالی گفت: بارش باران و ریزش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر به ویژه روز چهارشنبه همراه با پدیده مه و کاهش شعاع دید و وزش شدید و موقتی باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: آبگرفتگی برخی معابر، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه مسیر‌های کوهستانی با توجه به اینکه احتمال گسترش بارش برف از ارتفاعات تا مناطق پایین دست و سردسیر کوهپایه‌ای هم وجود دارد از جمله اثرات این شرایط جوی در چند روز آینده است.

کمالی به کشاورزان و مردم توصیه کرد با انجام اقدامات پیشگیرانه مانند تنظیم دمای مرغداری‌ها و گلخانه‌ها و مدیریت مصرف انرژی از بروز خسارات احتمالی ناشی از کاهش دما جلوگیری کنند.

استان گلستان واقع در شمال کشور دارای تنوع اقلیمی از نیمه مرطوب معتدل تا نیمه خشک و خشک و گرم و سرد است که بارندگی آن متغیر و موقعیت طبیعی استان شامل کوهستان‌های مرتفع، دشت هموار، مناطق پست، شوره‌زار، جنگل، مرتع و دریاست.

برای جلوگیری از خسارت احتمالی ناشی از تغییرات اقلیمی مانند خشکسالی چند سال اخیر و همچنین سیلاب شدید و رگباری بهترین راه پایش ۲۴ ساعته وضعیت جوی و اطلاع‌رسانی مستمر با ایجاد ایستگاه‌های هواشناسی است.

برچسب ها: کاهش دما ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.