رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از ثبت اختراع اولین کود گرانوله آهسته رهش هفت جزئی دنیا و کشور توسط محققان و پژوهشگران جهاددانشگاهی استان سمنان خبر داد.

علی منصفی راد رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان اظهار کرد: اولین کود گرانوله آهسته رهش هفت جزیی دنیا و کشور متشکل از مواد معدنی و ارگانیک توسط محققان و پژوهشگران جهاددانشگاهی سمنان تولید و ثبت اختراع شد.

وی با بیان اینکه این کود گرانوله که برای اولین بار در سطح جهانی فرموله شده است متشکل از چندین ماده معدنی و آلی می‌باشد و تمامی آن‌ها در داخل استان تأمین می‌گردد، افزود: بعد از تولید نمونه اولیه، فرآیند ثبت اختراع و آنالیز طرح انجام و طرح در موسسه آب و خاک کشور نیز دنبال شد و مجوز تولید انبوه این محصول نیز صادر خواهد شد، پیش‌بینی ما این است که این مجوز تا پایان سال صادر و زمینه برای تولید انبوه و ایجاد خط تولید در سال ۱۴۰۳ فراهم شود.

منصفی راد با بیان اینکه با ایجاد خط تولید این محصول، زمینه ۳۵ نفر اشتغال مستقیم و ۱۰۰ نفر شغل غیرمستقیم در استان فراهم خواهد شد، با اشاره به اینکه یک جزء از هفت جزء این کود حیوانی و هر شش جزء دیگر مواد معدنی است، اظهار کرد: همه این مواد معدنی به وفور در استان وجود دارد و هیچ دغدغه‌ای برای تأمین مواد اولیه آن وجود ندارد.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از کود گرانل آهسته رهش به‌عنوان یک محصول دانش‌بنیان نام برد و افزود: این کود حاوی ترکیبات مغذی و کانی‌های معدنی با هدف اصلاح بستر و کاهش شوری خاک است، جدید بودن در دنیا، داشتن گام ابتکاری و قابلیت صنعتی شدن آن توسط پارک علم و فناوری استان سمنان و اداره مالکیت‌های فکری و معنوی کشور تایید شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی آقا سهرابی شاهسواری
۰۹:۱۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
در زمینه پرورش گیاه گلخانه ای کار می کنم لطفا ایمیل و شماره تماس جهت هماهنگی برایم بفرستید.ممنونم