امیر صفیخانی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز در حاشیه نخستین رویداد نمایشگاهی «شهریران» بر ضرورت ساماندهی وضعیت حمل و نقل عمومی در اهواز تاکید و گفت: از سال ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۱ کمتر از ۲۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شد که پیش از این بالاترین میزان نوسازی ناوگان تاکسی مربوط به سال ۹۵ با ۷۴ دستگاه بود.
او افزود: بی توجهی به نوسازی حمل و نقل عمومی اهواز طی ۱۰ سال گذشته باعث شده تا میانگین عمر ناوگان تاکسی در این کلانشهر بالای ۱۳ سال باشد و این موضوع باعث کاهش کیفیت ارائه خدمات به شهروندان شده است.
آقای صفی خانی اختصاص نیافتن تسهیلات کم بهره به رانندگان تاکسی را مهمترین دلیل نوسازی نشدن ناوگان تاکسی در شهر اهواز دانست و یادآور شد: با پیگیری شهردار و اعضای شورای شهر اهواز، برای اولین بار تفاهم نامهای بین بانک ملی و شهرداری با هدف توسعه و نوسازی ناوگان تاکسی منعقد شد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز ادامه داد: مقرر شد به ۱۵۰ راننده تاکسی در اهواز تسهیلات کم بهره (چهار درصد) برای خرید خودرو پرداخت شود که تاکنون ۶۴ راننده به منظور دریافت این نوع تسهیلات به بانک معرفی و تشکیل پرونده داده اند.
این مقام مسئول محلی گفت: یک هزار و ۷۰۰ دستگاه تاکسی در اهواز نیاز به نوسازی دارد و اولویت سازمان تاکسیرانی در مرحله اول نوسازی یک هزار دستگاه است.
او افزود: طی تفاهم نامهای با کمیته امداد و بهزیستی، نوسازی ۲۰۰ دستگاه تاکسی از طریق پرداخت تسهیلات کم بهره در دستور کار قرار گرفت. تاکنون ۸۷ دستگاه از منابع کمیته امداد و ۱۱ دستگاه توسط بهزیستی نوسازی شدند.
مدیرعامل تاکسیرانی اهواز اضافه کرد: امسال ۱۱۴ دستگاه تاکسی را نوسازی کردیم که یک رکورد محسوب میشود.
وی با اشاره به کمبود هشت هزار تاکسی در شهر اهواز افزود: در این شهر حداقل باید ۱۰ هزار تاکسی موجود باشد به همین دلیل بنا داریم با استفاده از خودروهای برقی که به لحاظ آلایندگی شرایط مطلوبی دارند، کمبودها در حوزه حمل و نقل عمومی را جبران کنیم.
بر اساس این گزارش شهر اهواز یکی از کلانشهرهای مهم کشور به شمار میرود همچنین بزرگترین شهر جنوب غرب کشور محسوب میشود.