رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: با توجه به تعداد نامزد‌های انتخاباتی برای تصاحب هر صندلی مجلس ۳۰ داوطلب در استان با هم رقابت خواهند کرد.

محمد جلایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان از تأیید صلاحیت ۳۹۳ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی تاکنون در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر برای هر صندلی نمایندگی مجلس در استان حداقل ۳۰ نفر با هم رقابت خواهند کرد.

او افزود: با اعلام اسامی جدید تأیید شدگان از سوی شورای نگهبان در همه ۱۱ حوزه انتخابیه استان گیلان فضای رقابتی و حضور همه جناح‌های سیاسی و سلایق و دیدگاه‌های مختلف مدیریتی و تحولی مشهود است.

به گفته رئیس ستاد انتخابات گیلان، پس از تأیید صلاحیت مرحله اول هیئت نظارت تا امروز ۴ نفر از تأیید شدگان شامل ۳ نفر از حوزه انتخابیه رشت و خمام و یک نفر از رودسر و املش انصراف خود را رسمی به فرمانداری‌ها اعلام کرده اند.

جلایی همچنین با اشاره به انتشار شایعات و خبرسازی‌های کذب برخی رسانه‌ها در خصوص حضور یا تغییر حوزه انتخابیه برخی نامزد‌ها تصریح کرد: تاکنون در سامانه ستاد انتخابات فقط ۲ تقاضا ثبت شده است و مراحل بررسی و اعلام نظر هیئت نظارت پس از بررسی مجدد بند ۶ ماده ۳۱ درباره عدم سوءشهرت در حوزه انتخابیه مقصد نتایج اعلام خواهد شد.

محمد جلایی، رئیس ستاد انتخابات استان گیلان

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه ۱۱ اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

استان گیلان در مجلس شورای اسلامی ۱۳ صندلی نمایندگی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.