نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: افزایش جرایم در سطح کشور نشان دهنده این است که برخی از مجازات‌های در نظر گرفته شده بازدارنده نیست.

 آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار معاون قضایی قوه قضائیه بیان کرد: مجازات برای کسی است که جرمی را مرتکب شده، اما نکته مهمتر مجازات از حیث بازدارندگی برای دیگران هست و باید دید مجازات‌ها چه مقدار بازدارنده بوده چرا که سلامت جامعه در گرو بازدارندگی مجازات‌هاست.

وی افزود: موضوع مهم دیگر سرعت رسیدگی و مجازات مجرمان بوده که گاهی رسیدگی با تأخیر صورت می‌گیرد که جنبه بازدارندگی ندارد و در مواردی حجم و میزان مجازات به مقداری نیست که حالت بازدارنده داشته باشد.

امام جمعه زاهدان اظهار کرد: یکی از چالش‌های موجود در سیستان و بلوچستان و کشور قاچاق مواد مخدر است که برای قاچاقچیان حکم اعدام صادر می‌شود و برخی از آقایان مطرح می‌کنند که حکم اعدام بی فایده بوده و به خانواده‌ها آسیب می‌زند که باید پیشنهاد خود را ارائه کنند چرا که اعدام اشد مجازات است و اگر حالت بازدارنده نداشته باشد باید راه‌حل‌های دیگر پیشنهاد شود.

وی ادامه داد: افزایش جرایم در سطح کشور نشان دهنده اینست که مجازات‌های در نظر گرفته شده بازدارنده نیست و باید در اتاق فکر قوه قضائیه در این جهت فکری صورت گیرد.

آیت الله محامی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان مسیر انواع و اقسام قاچاق است و پول‌های زیادی در این جهت ردوبدل می‌شود و می‌تواند عامل لغزش نیرو‌ها و آلودگی سیستم باشد که اگر چنین اتفاقی رخ دهد برای ما آسیب‌زا خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار