انتقاد از بی توجهی دستگاه‌های اجرایی نسبت به سالمندان

معاون استاندار کردستان با بیان اینکه بازخورد مناسبی از عملکرد این شورا در اجرای مصوبات وجود ندارد؛ از بی‌توجهی دستگاه‌های اجرایی نسبت به سالمندان استان انتقاد کرد.

مهدی رمضانی امروز در شورای ساماندهی امور سالمندان استان در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ارزیابی ما از شورای ساماندهی امور سالمندان استان از جلسه قبل تا امروز در اجرای مصوبات کمتر از ۱۰ درصد است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: این ۱۰ درصد هم حاصل مکاتباتی است که از سوی بهزیستی صورت گرفته و چنان عملکردی از دستگاه‌های دیگر در استان در زمینه اجرای مصوبات دیده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: کنش و واکنشی که دستگاه‌های اجرایی استان در مورد ساماندهی امور سالمندان باید داشته باشند از کیفیت حضور آن‌ها در همین جلسه مشخص است قبل از ورود به جلسه اعضا مطالعه‌ای ندارند و خالی ذهن هستند این رویه تنها اتلاف وقت است.

رمضانی اضافه کرد: اگر دستگاهی با مصوباتی که ارائه می‌شود موافق نیست و یا نمی‌تواند اجرا کند به دبیرخانه دلایل را اعلام کند چرا که سخنرانی کردن در مورد ضرورت توجه به سالمندان اگر همراه با عمل نباشد سودی ندارد.

وی مسئولیت و تکلیف شهرداری‌ها در حوزه ساماندهی امور سالمندان را مهم ارزیابی کرد و گفت: انجام تبلیغات محیطی در حوزه ضرورت توجه به سالمندان و دوران سالمندی از نکاتی است که باید در محیط شهری مد نظر قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر تشکیل کمیته اندیشه‌ورز و اتاق فکر در حوزه ساماندهی امورسالمندان را ضروری خواند و عنوان کرد: از متولیان بهزیستی کردستان انتظاری وجود دارد که در راستای تشکیل و عملیاتی کردن این اتاق فکر تمام توان خود را بکار گیرند و دستگاه‌های عضو را پای کار بیاورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.