رئیس اداره دامپزشکی شهرستان جویبار از معدوم سازی بیش از یک تن خمیر مرغ در کشتارگاه این شهرستان خبر داد.

دکتر جمشیدی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان جویبار گفت: در راستای کنترل و نظارت بهداشتی از کشتارگاه شهرستان جویبار توسط همکاران واحد نظارت این اداره در بررسی و بازدید به عمل آمده مقدار ۱۴۹۶ کیلوگرم خمیر مرغ غیر بهداشتی و فاقد مجوز دامپزشکی ضبط و تحت نظارت کارشناسان حقوقی اداره کل دامپزشکی تبدیل به ضایعات خوراک دام گردید.

او افزود: در راستای اجرای دستورالعمل و مقررات سازمان دامپزشکی کشور همکاران ما در واحد نظارت بر مراکز عرضه و تولید فرآورده‌های خام دامی با تلاش شبانه روزی به طور مستمر از این مراکز بازدید و نکات لازم را در خصوص رعایت مسائل و مقررات بهداشتی و سازمانی را ارائه می‌دهند.

جمشیدی گفت: طی پروسه کشتار تا توزیع شامل: گرفتن مجوز بهداشتی حمل توسط مرغدار و صدور آن برای خودرو‌های واجد شرایط و بررسی محموله‌ها تا کشتارگاه و تخلیه در محل کشتارگاه، نظارت‌های بهداشتی وشرعی بر همه مراحل کشتار و بسته بندی، بارگیری مرغ استحصالی و توزیع می‌باشد که همگی با نظارت کارشناسان دامپزشکی می‌باشد.

او افزود: حفظ سلامت شهروندان خط قرمز دامپزشکی می‌باشد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی برخورد جدی با فرد خاطی انجام می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.