۶۵۲ هزار و ۴۶۴ نفر از افراد بالای ۱۸ سال در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در پویش ملی سلامت فشار و قند خونشان اندازه گیری شد.

  حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با سنجش قند فشار خون افراد بالای ۱۸ سال، کسانی که در معرض ابتلا به پرفشاری یا قند خون بالا بودند شناسایی شده و توصیه‌های لازم جهت تغییر سبک زندگی و بهبود وضعیت سلامتی به آن‌ها ارائه شد.

وی ادامه داد: جمعیت ثبت شده در سامانه حوزه بهداشت در شهر‌های زیرمجموعه دانشگاه ۷۹۰ هزار نفر است که در راستای اجرای این پویش ۸۲.۵ درصد از این جمعیت غربالگری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: برای اجرای پویش ملی سلامت در حوزه دانشگاه ۵۰ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ۵۰ مرکز شهری، ۲۶۰ خانه بهداشت، ۱۰۰ پایگاه شهری و ۱۲ بیمارستان مشارکت داشته اند.

وی از تمام دست اندارکان اجرای پویش ملی سلامت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از جمله شبکه‌های بهداشت و درمان، مراکز بهداشتی، خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت، بیمارستان‌ها و تلاشگران عرصه اطلاع رسانی، قدردانی کرد.

محمدکاظم مومنی معاون درمان دانشگاه گفت: با توجه به اینکه دیابت و فشارخون به عنوان بیماری‌های خاموش و تهدید کننده سلامت مردم در جامعه می‌باشند، لذا با شناسایی به موقع این بیماری‌ها در افراد می‌توان عوارض ناشی از آن را کاهش داد.

وی افزود: اگر چه طرح به پایان رسیده است، اما کلینیک‌های دیابت وفشارخون بیمارستان‌های تابعه در تمام طول سال و همچون گذشته، فعال خواهند بود.
گفتنی است: پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان آغاز شد و تا ۳۰ دی ماه ادامه داشت.

برچسب ها: پویش ملی ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار