معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان توضیحاتی درخصوص غیرقانونی بودن ساخت زائرسرا در تالاب بین المللی شادگان ارائه کرد.

سیدعادل مولا معاون اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به جزئیات ساخت غیرقانونی زائرسرا در تالاب بین المللی شادگان، گفت: شهرداری شادگان اقدام به ساخت یک سازه باعنوان زائرسرا در سه‌راهی خور دورق در تالاب بین المللی شادگان کرده است.

او می‌گوید: با توجه به اینکه برای این ساخت و ساز مجوزی از سازمان حفاظت محیط زیست دریافت نکرده است، این اقدام تخلف است، از این رو از شهرداری شادگان شکایت شده است.

مولا با اشاره به اینکه پرونده این ساخت و ساز غیرمجاز در دادگاه در حال پیگیری است، ادامه داد: به دنبال توقف عملیات ساخت و ساز آن هستیم، اما هنوز مراجع قضایی دستور توقف عملیات را نداده‌اند.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان مشکل ساخت این سازه در تالاب را قانونی دانست و گفت: براساس قانون هرگونه ساخت و ساز درون تالاب فقط باید با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست و شورای عالی محیط زیست صورت گیرد بنابراین هر اقدامی بدون داشتن مجوز تخلف محسوب می‌شود.

تکمین نکردن شهردادی شادگان از قانون

او می‌گوید: شهرداری شادگان بدون مجوز در حال ساخت این سازه در تالاب است و با وجود تذکر و شکایت، از قانون تمکین نمی‌کند.

مولا گفت: انتظار می‌رود شهرداری شادگان نسبت به توقف عملیات اقدام کند، اداره کل محیط زیست نیز به عنوان دستگاه متولی در حفاظت از تالاب‌ها برای دریافت مجوز از شورای عالی محیط زیست به آنها کمک می‌کند تا با توجه به ضوابط و شرایط خاص تالاب مجوز دریافت کنند در غیر این صورت این کار خلاف است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ساخت و ساز در تالاب‌ها شرایط خاصی داد، افزود: بومی بودن سازه، استاندار بودن سیستم‌های گرمایشی، سیستم دفع فاضلاب و دیگر موارد مورد نیاز منطبق بر قانون از جمله مواردی است که موجب می‌شود آسیبی به تالاب نرسد.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان تاکید کرد: در حال حاضر ساخت این سازه در تالاب شادگان هیچگونه شرایط متناسب با تالاب را ندارد و تخلف است.

او اضافه کرد: پی و دیوار سازه احداث شده و هنوز کار ساخت در آن متوقف نشده است، اما کارکنان محیط زیست تلاش خود را برای توقف عوامل پیمانکار در محل انجام می‌دهند.

سیدعادل مولا گفت: از سوی دیگر محل ساخت و سازه این ساختمان، شهرداری باید دلیل جانمایی آن در محیط تالاب و ضرورت انتخاب این محل را تشریح کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار