دستگاه پیشرفته تصویربرداری ام آر آی یک و نیم تسلای مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) خمین به بهره برداری رسید.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین در آیین بهره‌برداری از این دستگاه گفت: این دستگاه، از به روزترین دستگاه‌ها در سطح استان مرکزی و منطقه است که برای آن ۵۰۰ میلیارد ریال از محل طرح سازمان بهداشت جهانی هزینه شده است.
دکتر سجاد رحیمی افزود: ۳۰۰ مترمربع فضای فیزیکی استاندارد برای دستگاه ام آر آی خمین ایجاد و با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال تجهیز شده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین ادامه داد: این دستگاه آخرین نسخه دستگاه تصویربرداری در کشور است و در فضای ایزوله برای جلوگیری از انتشار امواج الکترومغناطیسی به اطراف نصب می‌شود.
رحیمی گفت: تونل ۷۰ سانتی متری دستگاه، تَرس بیمار را از بین می‌برد و استفاده از فیبرنوری موجب سرعت تصویربرداری این دستگاه شده است.
او با اشاره به توانایی تصویربرداری سه بُعدی دستگاه ام آر آی جدید بیمارستان خمین، افزود: این ویژگی دستگاه مانع از خطا در تشخیص پزشکان در بیماری می‌شود.
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: کاهش فاصله زمانی استفاده بیماران از دستگاه تصویربرداری جدید بستر ارایه خدمات به افراد بیشتر در طول یک روز و حتی شهرهای همجوار شهرستان را فراهم می‌کند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: دستگاه ام آر آی قبلی بیمارستان خمین کمتر از نیم تسلا بود و پزشکان نتایج این مرکز را نمی‌پذیرفتند و بیماران به شهرها و استان‌های همجوار مراجعه می‌کردند.
علیرضا نظری با اشاره به خدمات گیری مردم و مسئولان از حوزه سلامت، افزود: پیگیری‌هایی که برای حوزه بهداشت و سلامت خمین در سال‌های اخیر انجام شد در بخش‌های دیگر شهرستان انجام نشده است.
او ادامه داد: با توجه به انجام اقدامات تاثیرگذار در توسعه بخش بهداشت و درمان خمین و وضعیت جغرافیایی این شهرستان، انتظار است زادگاه امام راحل به قطب بهداشت و درمان منطقه تبدیل شود.

در ادامه رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این آیین گفت: دانشکده‌های علوم پزشکی خمین، ساوه و زرندیه بال‌های دانشگاه اراک است و پیشرفت و توسعه این مراکز حجم کاری دانشگاه را کاهش می‌دهد و افتتاح مرکز تصویربرداری به روز و مجهز خمین هم در همین راستا است.
علیرضا امانی با قدردانی از دانشکده علوم پزشکی و مردم خمین در کسب رتبه اول کشور در غربالگری سلامت، افزود: مشارکت این شهرستان در اجرای پویش ملی سلامت خیلی زود به ۱۰۰ درصد رسید که نشان دهنده اهمیت سلامت برای مردم این خطه است.

در این آیین از ذبیح الله اصغری خیر نیک اندیش حوزه سلامت شهرستان خمین، تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.