رئیس جمعیت هلال احمر بر ضرورت تاسیس صندوق مالی مشترک با دیگر کشور‌ها برای کمک رسانی به غزه تاکید کرد.

 پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور در کنفرانس بین‌المللی بشردوستانه حمایت از غزه اظهار کرد: فعالیت‌های نهاد‌های بین المللی به دلیل اختلال که رژیم غاصب انجام می‌دهد، کند شده است. اگر نتوانیم برای کمک رسانی کاری انجام دهیم تاریخ ما را قضاوت خواهد کرد.

او  گفت: از کشور آفریقای جنوبی برای شکایت از رژیم غاصب به دادگاه لاهه تشکر می‌کنیم. توقف تجاوز و امدادرسانی مرز‌ها و رسیدن کمک‌های بشر دوستانه از جمله درخواست‌های ما است. برای کمک رسانی نیازمند وجود امنیت هستیم.

کولیوند بیان کرد: امروز باید از وظیفه اصلی هلال احمر و صلیب سرخ حمایت شود و اگر اقدامی جدی نشود، موجب خسارات و زیان خواهد شد.

او تصریح کرد: چگونگی امداد رسانی، نحوه کمک‌های بشر دوستانه، استفاده از دیپلماسی بشر دوستانه برای توقف همیشگی جنگ و ایجاد صندوق مشترک مالی و اعلام جرم علیه جنایات رژیم غاصب از جمله محور‌های است که امروز می‌توان در این کنفرانس برای آن با حضور مهمانان به راه حل‌های منطقی رسید.نمایندگانی از کشور‌های ترکیه، قطر، لیبی، افغانستان، آفریقای جنوبی، تاجیکستان، کمیته اسلامی هلال بین‌الملل، دفتر کمیته و فدراسیون صلیب سرخ در تهران، نایب رئیس فدراسیون صلیب سرخ و... در این مراسم حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار