رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: در شهر یزد متأسفانه اکثر خودرو‌ها تک سرنشین است و همین اقدام نیز باعث تشدید آلودگی هوا و همچنین ترافیک می‌شود.

عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: باید در جهت جایگزینی حمل و نقل عمومی به جای خودرو‌های شخصی اقدامات بیشتری انجام شود چراکه خودرو‌های تک سرنشین به عنوان معضلی برای ترافیک و هوای شهر یزد است.

او عصر روز شنبه در یکصد و هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد، ضمن گرامیداشت هفته هوای پاک، افزود: ۲۹ دی‌ماه روز هوای پاک و این هفته به همین نام، نامگذاری شده و همه در این راستا وظیفه داریم، بخشی ازآن وظیفه شهرداری‌ها است که جایگزینی حمل و نقل عمومی در سفر‌های درون شهری مثل اتوبوس باید اقدام شده و حمل و نقل عمومی جای خودرو‌هایی شهری را بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: اقدام دیگر، ترویج پیاده روی است که ضمن کاهش آلودگی هوا باعث سلامت شهروندان نیز می‌شود و در صورت مسافت بیشتر می‌توان از دوچرخه استفاده کرد همچنین کاشت درخت و گسترش فضای سبز نیز از دیگر اقداماتی است که در یزد به ویژه در این دوره توجه بیشتری شده است.

به گفته سیفی: هر چه بیشتر به فضای سبز و کاشت درخت توجه شود باعث ایجاد هوای پاک می‌شود و علی رغم کمبود آب که در استان داریم، اما شهرداری یزد با کاشت فضای سبز کم آب خواه و جایگزینی پساب اقدامات خوبی را انجام داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: ایجاد بوستان ۵۰ هکتاری نیز از اقدامات بسیار خوبی است که در این شورا پیگیری و در دستور کار شهرداری قرار گرفت و امیدواریم هرچه زودتر کاشت درخت در این محل آغاز شود و شهرداری این اقدام را به سال آینده موکول نکند.

او در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:همچنین سالروز شهادت شهید الله دادی از شهدای مدافع حرم که سال‌ها به عنوان فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد مسئولیت داشت را نیز گرامی می‌داریم و این شهید در زمان تودیع خود از یزد از خدا شهادت را طلب کرد و از یزد رفت و بعد از چندی به فیض شهادت نیز نائل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار