استاندار کردستان از تصویب ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ۲۷ پروژه شهری در مناطق حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیر رسمی سنندج خبر داد.

اسماعیل زارعی کوشا عصر امروز در دهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: ۲۷ پروژه شهری استان از محل ۳۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده تامین مالی و با تصویب اعضا اجرا می شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه  اعتبار مصوب برای این تعداد پروژه ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال می باشد، گفت: مردم باید در جریان هزینه مالیات قرار گیرند.

وی بیان کرد: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور مربوط به ایجاد مجتمع چند منظوره برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، مهارت آموزی و ایجاد بازارچه محصولات است.

زارعی کوشا به مطالعه انجام شده توسط اساتید دانشگاه کردستان در ارتباط با اثرات رهاسازی ماهی کپور نقره ای بر کیفیت آب سدهای استان اشاره کرد و گفت : تطبیق دستورالعمل ها و اسناد با نتایج این پروژه تحقیقاتی توسط شرکت آب منطقه ای، اداره کل محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی استان انجام می شود و ما نتایج این پروژه تحقیقاتی انجام شده را  تایید یا رد نمی کنیم. 

کسری حقوق در کردستان تامین شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان نیز در این جلسه عنوان کرد : سال ۱۴۰۱ در بخش اعتبارات هزینه ای با کسری حقوق مواجه شدیم ولی با مکاتبات و پیگیری ها و مدیریتی که امسال انجام داده ایم کسری حقوق را تامین کرده ایم.

 اکبر محمدی با اشاره به اینکه متوسط نرخ بیکاری کشور در پاییز امسال به ۷.۶ درصد رسیده، افزود: این میزان در کردستان ۹.۸ درصد بود که نسبت به پاییز سال گذشته به طور قابل ملاحظه کاهش پیدا کرده است و بیشترین میزان کاهش نرخ بیکاری در کشور مربوط به استان کردستان می باشد.

 وی یادآور شد : شورای برنامه ریزی استان حق بهره برداری از املاک مازاد دستگاه ها را دارد، لذا در این راستا مصوبه ای مبنی بر اختصاص ساختمان غله به مجتمع توانمندسازی اقشار آسیب پذیر با رای اعضای این شورا به تصویب می رسانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.