جزینی زاده از اتمام ۲ هزار و ۶۵۰ طول از لایه آسفالت بیندر باند، تاکسی وی و اپرون فرودگاه سیرجان خبرداد و گفت: خط کشی باند این فرودگاه روز دوشنبه انجام و پس از صدور مجوز سازمان هواپیمایی کشوری آماده خدمت‌رسانی به مسافران می‌شود.

علی جزینی‌زاده گفت: از ۷ آبان ماه که باند فرودگاه سیرجان به‌منظور عملیات بهسازی تعطیل شده بود تا به امروز که لایه آسفالت بیندر این پروژه به اتمام رسیده، ۲ هزار و ۶۵۰ متر از باند، تاکسی‌وی و اپرون مورد بهسازی و اجرای آسفالت لایه زیری قرار گرفته و آماده پذیرش پرواز می‌باشد.

وی با بیان اینکه از روز دوشنبه دوم بهمن، سطوح پروازی فرودگاه سیرجان پس از صدور مجوز‌های مرتبط آماده خدمت‌رسانی به مردم خواهد بود، افزود:  هم اکنون عملیات مارکینگ سطوح پروازی درحال انجام است و در ۲  روز آینده به اتمام می‌رسد.  

مدیرکل فرودگاه‌های کرمان تاکید و اضافه کرد: مجددا  در ابتدای سال آینده بعد از مهیا شدن شرایط جوی سطوح پروازی برای مدت زمان کوتاهی برای اجرای آسفالت لایه نهایی (توپکا) در اختیارپیمانکار پروژه قرار خواهد گرفت.

وی درخصوص زمان ازسرگیری پرواز‌های فرودگاه سیرجان گفت: فرایند صدور مجوز‌های سازمان هواپیمایی کشوری درحال انجام است و دفتر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها در حال پیگیری است تا به‌محض صدور مجوز، پرواز‌های فرودگاه سیرجان از سرگرفته شود.

جزینی‌زاده گفت: تا پیش از عملیات بهسازی باند فرودگاه سیرجان، این فرودگاه ۶ پرواز در هفته به مقصد تهران داشت و پس از این عملیات نیز آماده از سرگیری پرواز‌های قبلی و برقراری پرواز‌های جدید خواهد بود.

خَزِشْراه یا تاکسی وی (به انگلیسی: Taxiway)، مسیری در فرودگاه است که باند فرودگاه را با رمپ ها، آشیانه‌ها، ترمینال‌ها و دیگر امکانات فرودگاه متصل می‌سازد. بیشتر تاکسی وی‌ها دارای سطح سختی، چون آسفالت یا بتون هستند؛ ولی در برخی از فرودگاه‌های کوچک، سطوح شنی یا چمن نیز به کار گرفته می‌شود.

استان کرمان دارای ۵ فرودگاه در شهر‌های کرمان، سیرجان، رفسنجان، بم و جیرفت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.