سردار حسینی گفت: استاندارد سازی و ارتقاء تجهیزات مراکز معاینه فنی باید در دستور کار قرار گیرد.

سردار سید تیمور حسینی در حاشیه بازدید از مجتمع بازرسی کیفیت واستاندارد ایران که به مناسبت روز ملی هوای پاک انجام شد، گفت: حوزه ترافیک یک حوزه استثنایی است و از ابعاد مختلف، فعالیت و کیفیت این سیستم روی زندگی تک تک آدم‌ها موثر است چرا که مخاطب این سیستم، همه افراد جامعه را در بر می‌گیرد و همه وظیفه دارند که به ارتقاء کیفیت و استاندارد این سیستم کمک کنند.

وی در ادامه با اشاره به نقش خودرو در حوزه ترافیک افزود: در کنار مؤلفه راه و عامل انسانی، خودرو نقش بسیار مهمی در سیستم ترافیک دارد و در دو حوزه کاملا مهم یعنی حوزه زیست محیطی و حفظ جان انسان‌ها آثار زیانبار خود را نشان داده و خیلی مهم است که در طراحی خودرو هر دو جنبه دیده شود.

سردار حسینی اضافه کرد: امروز در دنیا کاملا نگاه جامعی به طراحی خودرو وجود دارد و روز به روز با فناوری‌های جدید با حداقل آلایندگی و حداکثر ایمنی تولید می‌شود. 

وی تاکید کرد: در کشور‌های توسعه یافته اصل بر این است که انسان ممکن است در رانندگی و در هرلحظه مرتکب خطا شود پس در طراحی راه و خودرو باید یکسری پیش بینی‌های فنی و ایمنی پیاده سازی شود که بتواند خطای انسان را جبران کند که در مورد راه و جاده اصطلاح راه بخشنده و در مورد خودرو نیز ارتقاء سیستم‌های ایمنی خودرو را به کار می‌برند.

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه به انتظارات از خودروی ایمن پرداخت و اذعان داشت: ما از یک خودرو انتظار داریم که در حوزه ایمنی دو دسته سیستم را داشته باشند یک "سیستم فعال " که از تصادف جلوگیری کند و دوم "سیستم غیرفعال" که درصورت تصادف قادر به حفظ جان سرنشینان خودرو باشد.

سردار حسینی در ادامه به خسارت سنگین تصادفات به کشور بیان داشت:   جدا از خسارات معنوی جانباختگان حوادث ترافیکی که جبران ناپذیر است در بحث مادی نیز طبق محاسبات انجام شده خسارتی که از سوانح ترافیکی که به کشور تحمیل می‌شود معادل ۷ درصد تولید ناخالص ملی است و این جزو مشکلات جدی ما در کشور است. 

وی در ادامه با اعلام حمایت کامل پلیس از مرکز آزمون تصادفات افزود: امیدواریم با توجه جدی به حوزه تصادفات توسط همه دستگاه‌های ذیربط مرکز آزمون تصادفات به زودی افتتاح شود تا بتوانیم شاهد کاهش خسارت تصادفات به کشور باشیم. 

سردار حسینی با اشاره به اهمیت معاینه فنی وسایل نقلیه گفت: استانداردسازی مراکز معاینه فنی و ارتقاء تجهیزات این مراکز نیز از موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد و از اصحاب رسانه نیز این درخواست را داریم که اطلاع رسانی‌های لازم را در راستای آگاهی مردم در خصوص پیگیری تعویض دوره‌ای کاتالیست و کنیستر و نقش آن‌ها در ایمنی و کاهش آلایندگی خودرو را انجام دهند.

وی افزود: معافیت ۴ ساله معاینه فنی خودرو پس از تولید به هیچ وجه منطقی نیست و باید سن معافیت معاینه فنی خودرو‌ها به ۲ سال تقلیل یابد.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه همه ما تکلیف داریم که از تولید داخل حمایت کنیم، گفت: هیچکس مخالف تولید داخلی نیست و همه موظف هستیم از تولید داخلی حمایت کنیم، اما باید در بخش کیفیت و ایمنی خودرو توجه کافی داشته باشیم.

سردار حسینی در پایان بیان کرد هرچه در حوزه ترافیک و تصادفات هزینه کنیم در واقع سرمایه گذاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۰:۱۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
اول کیفیت بنزین درست کنید تاآسیب به خودروها واردنکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
این به نفع ماینه فنی نه مردم فقط روز به روز قانون سخت شده
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد موسوی
۱۱:۱۶ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
کیفیت خودرو روبالا ببرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
چرا کیفیت خودروها را مورد بررسی بیشتر قرار نمیدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
تا فرهنگ معاینه فنی واسه مردم توجیه نشه همه فکر جیبشان رو میکنن یه آرایشگاه با یه قیچی صد هزار تومانی صد هزار تومان اجرت میگیره حالا یه دستگاه میلیاردی ۹۲هزار تومان سالی یک بار اون به مال جوانشان بستگی داره میگن جیب خالی کردنه شما قضاوت کنین
Germany
امیرخان
۱۱:۲۸ ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
فرهنگ معاینه؟؟ فکر کنم معاینه فنی داری به دهنت مزه کرده؟؟ منم تو معاینه فنی کار میکردم،از ماشین قراضه داغون یک ملیون می گرفتن،معاینه می دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۳۰ دی ۱۴۰۲
تاریخ اعتبار معاینه فنی باید بر اساس تاریخ تولید و کیلومتر باشه و هر چی سن ماشین و کیلومترش بیشتر باشه اعتبار معاینه فنیش باید کمتر باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۳۰ دی ۱۴۰۲
مهلت معاینه فنی باید متناسب با سن خودرو و کیلومتر خودرو باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۳۰ دی ۱۴۰۲
فقط جيب مردم رو خالي كنيد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۳۰ دی ۱۴۰۲
اشتباهه چون ماشین نو کمتر از 5 سال خراب نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۳۰ دی ۱۴۰۲
خود خودرو سازها میدونن بعد از 2 سال ماشینهاشون از هم میپاشه
ولی واقعا عمر مفید همون 5 سال بود حالا چرا تغییر دادن خدا میدونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۳۰ دی ۱۴۰۲
معاینه فنی بیشتر یه فرمالیته است تا کیفی
آخرین اخبار