کشف و دستگیری متخلفین صید ماهی با الکتروشوکر در تالاب شادگان

۲ متخلف صید ماهی که با الکتروشوکر اقدام به صید غیر مجاز می‌نمودند دستگیر و به مقامات قضایی برای سیر مراحل قانونی تحویل داده شدند.

محمد حسن فقیه سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شادگان گفت: طبق هماهنگی‌هایی که با دادستان شادگان صورت گرفت و بدلیل نبود نیروی محیطبان‌مسلح و کمبود نیروی محیط بان در شهرستان شادگان با همکاری و مشارکت یگان حفاظت محیط زیست اداره کل، در یک برنامه از پیش تعیین شده اقدام به گشت آبی در تالاب شادگان نموده و ۲ نفر صیاد که در عمق تالاب بطور غیر قانونی اقدام به صید به روش الکتروشوکر می‌نمودند، برخورد کرده و با دستگیری آن‌ها ادوات و وسایل صید با برق کشف و ضبط گردید.

فقیه گفت: صید ماهی با الکترو شوک پدیده مخرب و فاجعه بار در استان خوزستان و در بسیاری از آب‌های داخلی (تالاب‌ها و رودخانه‌های استان) به عنوان روشی آسان برای صید ماهی آن هم با صید تعداد ماهی بسیار زیاد رواج یافته و برغم اطلاع رسانی‌های متعدد مبنی بر ممنوعیت این نوع صید و مخرب بودن صید با برق، لیکن صیادان بدلیل سود دهی و آسان بودن صید بدون زحمت زیاد اقدام به خرید ادوات و تجهیزات صید با برق می‌نمایند و به این روش مخرب روی می‌آورند.

سرپرست اداره محیط زیست شادگان با تاکید بر برخورد جدی با این نوع از متخلفان گفت: به همه صیادان متخلفی که تصور می‌کنند برخوردی با آن‌ها نمی‌شود هشدار‌های لازم داده و اداره محیط زیست شادگان پیشتر اقدامات اولیه در یک ماه اخیر برای شناسایی تک تک صیادانی که با برق صید می‌کنند صورت داده است .

او می‌گوید: این اطمینان به مردم می‌دهیم که جدی‌تر از قبل و با برنامه‌های عملیاتی بیشتری همراه با همکاری نیروی انتظامی شهرستان و دادستان دادسرای شادگان برخورد‌هایی صورت خواهد گرفت و امان از این مجرمان که تالاب را تخریب و باعث از بین بردن معیشت صیادان محلی و با تور می‌شوند، گرفته خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.