معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از پلمب ۳۹۶ مشاور املاک متخلف در استان خبر داد.

محمد جامع گفت: با همکاری و تعامل اعضای ستاد تنظیم بازار مسکن بازرسی‌های مدام و مستمر از مشاوران املاک در سطح استان انجام شده است.

او می‌گوید: تاکنون ۳۹۶ واحد مشاور املاک متخلف در استان خوزستان پلمب شدند و یا مورد برخورد قانونی و جریمه نقدی قرار گرفته اند.

جامع به شناسایی تعدادی مشاور املاک غیرمجاز در استان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر مشاوران املاک متخلف در خوزستان مبلغ ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال جریمه شده اند.

معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: برخی از تخلف‌های مشاوران املاک شامل نداشتن پروانه کسب، نصنکردن نرخ‌نامه، جعل اسناد، سوء استفاده از اسناد به امانت گرفته شده، دریافت نکردن کد رهگیری، استفاده از مبایعه نامه غیرمجاز، تبلیغ بر خلاف واقع، اخلال در بازار املاک و زمین و … بوده است.

این مقام مسئول می‌گوید: براساس ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب دی ماه سال ۱۳۹۹، همه سرپرستان خانوار‌ها اعم از شهری و روستایی، مالک و مستأجر و همه مالکین واحد‌های مسکونی به درج اطلاعات محل سکونت (اقامتگاه) و املاک مورد مالکیت خود (با مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی) در این سامانه مکلف شدند.

جامع گفت: ثبت اطلاعات در این سامانه منجر به ایجاد شفافیت اطلاعاتی در حوزه مسکن، دریافت تصمیمات سیاستی صحیح و در نهایت تسهیل فرآیند خانه‌دار شدن همه اقشار جامعه می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.