مدیر امور آب مهاباد گفت: امسال باتوجه به وضعیت ذخیره سد مهاباد و اولویت تامین آب شرب شهروندان امکان رهاسازی آب برای کشت پاییزه اراضی کشاورزی فراهم نبود.

خالد رحمانی مدیر امور آب مهاباد با بیان اینکه امسال امکان رهاسازی آب برای کشت پاییزه اراضی کشاورزی فراهم نبود، گفت: سامانه بارشی هفته گذشته ورودی به مخزن سد مهاباد را احیا کرده است.

وی افزود: هم اکنون ورودی آب به مخزن سد مهاباد به بیش از ۳۰ متر مکعب رسیده در حالی که این میزان سال قبل در همین روز صفر بود.

رحمانی اضافه کرد: در حال حاضر حجم آب مخزن دریاچه سد مهاباد به بیش از ۷۰ میلیون متر مکعب رسیده که این مقدار حدود ۱۰ میلیون مترمکعب بیشتر از مدت مشابه پارسال است، ولی همچنان با میزان مطلوب فاصله داریم.

مدیر امور آب مهاباد ادامه داد: تراز سد مهاباد نیز در حال حاضر هزار و ۳۴۳ متر و ۸۰ سانتی متر از سطح دریا‌های آزاد است که این مقدار نیز بیش از ۱.۵ متر بالاتر از تراز سد در مقایسه با مدت مشابه پارسال برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به ذخایر برفی بالا دست سد مهاباد انتظار داریم ظرفیت سد همچنان افزایش یابد، در ادامه گفت: آذرماه امسال میزان ذخیره سد مهاباد به ۵۴ میلیون مترمکعب رسیده بوده که کمترین میزان طی یک سال گذشته بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.