پیش بینی برداشت ۲ تن بذر از جنگل‌های هیرکانی خراسان‌شمالی

 رییس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: برداشت ۲ تن بذر در سال مالی جدید (مهرماه ۱۴۰۲ تا شهریورماه ۱۴۰۳) از جنگل‌های هیرکانی منطقه درکش شهرستان سملقان این استان پیش بینی شد.

شهرام عسکری گفت: طرح صیانت از جنگل‌های شمالی (هیرکانی) در ۲۵ هزار هکتار از اراضی استان با اعتبار ۳۳ میلیارد ریال در قالب پنج پروژه به منظور توسعه و غنی سازی جنگل‌های هیرکانی در منطقه درکش شهرستان سملقان اجرا می‌شود.

وی افزود: سال گذشته یک تن بذر از جنگل‌های منطقه درکش سملقان برای حفاظت از گونه‌های جنگلی برداشت و طی فرآیندی آزمایشی در امر تولید نهال جنگلی استفاده شد و امسال نیز با تامین اعتبار، ۲ تن بذر دیگر جمع آوری می‌شود.

رییس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ادامه داد: بذر بلوط، زبان گنجشک، ارغوان، بادامشک و زرشک از گونه‌هایی است که جنگل‌های هیرکانی را تقویت می‌کند و در این طرح مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: بذر‌ها از جنگل‌های پهن برگ مناطق جنگلی درکش شهرستان سملقان جمع آوری و خلوص ژنتیکی می‌شود و برای صیانت از جنگل‌های هیرکانی در نهالستان بجنورد کاشته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.