مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از راه اندازی سامانه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان تحت عنوان نماد در استان خبر داد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی در شورای آموزش و پرورش استان بر لزوم همکاری بین بخشی سایر دستگاه‌ها با آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش باید تمرکز خود را صرف تربیت و امور آموزشی دانش‌آموزان کند و بر اساس ساز و کار‌های تعریف شده دیگر دستگاه‌ها مشارکت لازم را انجام دهند.

آقای تراب محمدی افزود: برای تربیت نسل مورد تاکید در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و در تراز جمهوری اسلامی ایران باید به خانواده، بانوان، منزلت زنان و معلمان و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای شود.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری تمامی دستگاه‌ها در جلب مشارکت حداکثری برای حضور در انتخابات برنامه‌ریزی آموزش و پرورش را برای ۱۵۸ هزار و ۴۹۹ رای اولی در این دستگاه خواستار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز کاهش آسیب‌های اجتماعی در میان دانش آموزان را از جمله اهداف مورد توجه و حائز اهمیت در آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: اهمیت مراقبت‌های اجتماعی در این زمینه به قدری زیاد است که به این منظور سامانه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان تحت عنوان نماد راه‌اندازی شده و غربالگری دانش‌آموزان در معرض خطر، پرخطر و دارای فوریت روانی_اجتماعی از طریق سامانه نماد در حال انجام است.

آقای سعادتی با اشاره به امکان تماس دانش‌آموزان و اولیا با خط ملی ۱۵۷۰ به عنوان اورژانس اجتماعی دانش‌آموزی افزود: اولیا و دانش‌آموزان می‌توانند با خط ۱۵۷۰ تماس حاصل کرده و از خدمات حمایتی، مشورتی و مددکاری بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه ۱۸ درصد از دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند خاطرنشان کرد: این مدارس نیز بخش مهمی از آموزش و پرورش دانش‌آموزان را بر عهده دارند و به زودی دوره‌های آموزشی ویژه همکاران مدارس غیردولتی برگزار شده و نظارت‌ها و ارزیابی‌ها در راستای افزایش کیفیت آموزش در تمامی مدارس به طور جدی‌تر دنبال می‌شود.

گفتنی است در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بر لزوم مراقبت‌های اجتماعی و حمایت‌های روانی از دانش‌آموزان و ضرورت برنامه‌ریزی در حوزه پرورشی و فرهنگی تاکید شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.