سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال گفت: تیم‌های ژاپن، کره جنوبی، عربستان، استرالیا و ایران مدعیان قهرمانی هستند و یکی از این تیم‌ها قهرمان جام ملت‌های آسیا می‌شود.

همایون شاهرخی سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال درباره وضعیت تیم ملی در بازی‌های جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: به هر حال بازی‌های مرحله گروهی برای تیم ملی  معمولی  هستند و  ما  نباید با برد در  این بازی‌ها برای دیدار‌های مرحله بعدی مغرور نشویم. بازی‌های تدارکاتی ما ضعیف بودند و اکنون هم با این تیم‌ها بازی می‌کنیم فکر می‌کنیم تیم ملی در آمادگی کامل است، اما باید به فکر روز‌های سخت و مراحل بالاتر باشیم. به نظرم تا جایی که می‌دانم بازی با تیم ملی هنگ کنگ برای  تیم ایران ساده است.  

شاهرخی درباره اینکه تیم ملی فوتبال کشورمان برابر تیم فلسطین یک گل دریافت کرد و نگرانی در ساختار دفاعی وجود دارد، گفت: به هر حال تیمی که می‌خواهد قهرمان شود نباید گل بخورد. تیم قهرمان باید دفاعش مرتب، هماهنگ و نفوذ پذیر  باشد و در نهایت این موضوع می‌تواند مشکلی برای تیم ما باشد. البته داشته‌های ما در خط دفاعی همین قدر است، اما باید برنامه‌ای پیاده کنیم که دفاعمان کمتر لطمه ببیند، چون همه تیم‌های آسیایی شامل فلسطین و هنگ کنگ نیستند و تیم‌هایی مثل ژاپن، عربستان، کره جنوبی و استرالیا حسابشان فرق می‌کند.  

او درباره اینکه به نظرش تیم ملی فوتبال در مراحل بعدی می‌تواند برابر تیم‌های قدرتمند آسیا پیروز شود، گفت: ما دوست داریم که ایرانی‌ها در هر ورزشی سربلند شوند و این را شک نکنید. اما به هر حال برای خوشحالی مردم باید امکانات، تدارکات، مدیریت و حمایتی  وجود داشته باشد که متاسفانه هر کدام از این مسائل داستان مفصل به خودش را دارد که اکنون نداریم.  

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال درباره اینکه بازی‌های جام ملت‌های آسیا را چطور دیده است، گفت: به نظرم سطح مسابقات معمولی است و چیز زیادی را ندیدم و همان تیم‌هایی که باید بالا باشند امسال هم در بالا قرار دارند و سطح کیفی شان با بقیه فرق می‌کند. این مسابقات برای تماشا کردن بد نیست. به هر حال فاصله فوتبال آسیا با اروپا خیلی زیاد است.  

شاهرخی درباره اینکه امسال چه تیم‌هایی را مدعی قهرمانی می‌داند، گفت: تیم‌های ژاپن، کره جنوبی، عربستان، استرالیا و ایران مدعیان قهرمانی هستند و از بین این ۵ تیم یکی قهرمان جام ملت‌های آسیا می‌شود و بقیه  تیم‌ها برای دستگرمی بازی می‌کنند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۱۴:۴۸ ۲۸ دی ۱۴۰۲
ژاپن ، کره و قطر بدون شک مدعی هستند و بقیه در حد قهرمانی نیستند
آخرین اخبار