دانشی گفت: ۸۰ درصد گاز‌های همراه در مناطق نفت خیز جنوب جمع شده که این میزان نیز حجم زیادی است و بخشی از گاز کشور از این طریق تامین می‌شود.

علیرضا دانشی مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب روز چهارشنبه در نشست خبری در چهاردهمین نمایشگاه تجهیزات صنعت در اهواز گفت: برای جمع‌آوری ۲۰ درصد باقی مانده از گازهای همراه نیز پروژه‌هایی در شرق و غرب کارون در حال انجام است.

او با اشاره آلودگی‌های محیط زیستی استان افزود: مشعل‌های نفت که در حال سوختن هستند قطعا باید خاموش شوند اما اگر مشعل‌ها هم خاموش شوند باز هم آلودگی برطرف نمی‌شود چراکه اصل کاری و ریشه آلودگی توجه نمی‌شود.

آقای دانشی با اشاره به سوخت منابع فسیلی برای تولید برق، خودروها و شیوه فرهنگ مصرف را از جمله عوامل آلایندگی برشمرد.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ادامه داد: در چهاردهمین نمایشگاه تجهیزات نفت ۵۰ قرارداد در حدود 7 همت بسته شد که رقم بالایی است و بخش عمده آن مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان است.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری چهاردهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت در اهواز، آن را فرصت و نقطه عطفی برای فعالیت‌های اقتصادی سازنده در کشور، صنعت نفت و تبادل افکار میان کارفرمایان دولتی، سازندگان تجهیزات و مراکز دانش بنیان عنوان کرد.

به گفته مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در این دوره از نمایشگاه ۲۸۱ مجموعه شامل ۱۰۹ شرکت دانش بنیان، ۹۷ شرکت سازنده، ۲۷ شرکت فنی و مهندسی شرکت کردند.

او با اشاره به نمود بخش فنی و تخصصی نمایشگاه بر دوری از شعارزدگی، ارتقای سطح نمایشگاه و فرصت‌سازی برای ایجاد ارتقای زنجیره اقتصادی تاکید کرد.

دانشی محدودیت سفارش را یکی از مشکلات سازندگان تجهیزات دانست و گفت: صدور خدمات فنی و مهندسی از مهم‌ترین اهداف ما است که در این‌نمایشگاه مورد پیگیری قرار گرفت و همچنان پیگیری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار