معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بیمه محصولات باغی در سطح استان با هدف افزایش ضریب نفوذ بیمه در بخش کشاورزی آغاز شد.

عبداله فتح اله زاده معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز بیمه محصولات کشاورزی استان، گفت: در سال زراعی گذشته تعداد ۱۹۸ هزار و ۱۱۰ هکتار از محصولات زراعی و ۱۵ هزار و ۲۹۵ هکتار از محصولات باغی تحت پوشش خدمات صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ۲۸ نوع محصول زراعی و باغی شامل بیمه می‌شود، افزود: تحقق اجرای برنامه‌های الگوی کشت و کشت قراردادی که از اولویت‌های وزارت جهادکشاورزی است با توسعه بیمه امکان‌پذیر است.

فتح اله زاده با اشاره به اینکه تغییر شرایط اقلیمی و آب و هوایی، امکان افزایش خسارت به محصولات کشاورزی را افزایش می‌دهد، اضافه کرد: توسعه بیمه به عنوان چتر حمایتی در توسعه اشتغال‌زایی، ارتقای تولید و درآمد اقتصادی برای بهره برداران منطقه بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته سرمازدگی بهاره بیشترین میزان خسارت‌ها را داشت، در ادامه گفت: میزان خسارت وارده به محصولات کشاورزی اعم از (زراعی، باغی، دام، طیور) بیش از ۱۹ هزار و ۹۶۶ میلیارد ریال در سال زراعی گذشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.