تعداد ۱۰ کانال رادیویی و تلویزیونی ویژه انتخابات با حضور مسئولان استانی در محل صدا و سیمای مرکز کردستان افتتاح شد.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان امشب در آیین افتتاح ۱۰ کانال رادیو و تلویزیون ویژه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در کردستان اظهار داشت: سیاست راهبردی امام راحل حضور مردم در صحنه انتخابات است.

علی مرادی راهبرد دشمن را عدم حضور مردم در انتخابات دانست و گفت: از اهداف اصلی دشمن دوقطبی کردن کشور است.

وی با عنوان اینکه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفند ۱۴۰۲ از جمله مهم‌ترین رخدادهای انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر است، افزود: صداوسیما جمهوری اسلامی در راستای منویات و دستور مقام معظم رهبری با ابتکاری خلاقانه برای ایجاد مساوات در رقابت انتخاباتی ۲۰۰ کانال رادیو تلویزیون راه‌اندازی کرده است.

مدیرکل صدا و سیما مرکز کردستان گفت: سهم استان کردستان ۵ شبکه محلی در ۱۰ شهرستان است که به صورت تخصصی با موضوعات انتخابات ایجاد شده و  مخاطبان می‌توانند ایده‌ها، توانایی و برنامه‌های نامزدهای مختلف را در شرایط یکسان و برابر ببینند.

مرادی با اشاره به اینکه تضاد طبقاتی و تفاوت‌های مالی در ادوار گذشته باعث می‌شد بسیاری از نامزدها به دلیل ضعف مالی در قعر جدول قرار گیرند، خاطرنشان کرد:  امروز صدا و سیما با این اقدام شکاف طبقاتی میان نامزدها را کم کرده است.

وی تصریح کرد: این اقدام در راستای اجرایی کردن سیاست‌های کلی انتخابات که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است برای تحقق عدالت انتخابات و فرصت‌های تبلیغاتی برابر ایجاد شده است.

مرادی با اشاره به آغاز فرآیند ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی برای استفاده از شبکه‌های محلی از ۲۵ دی‌ماه یادآور شد: این شبکه‌ها در هر ۱۰ شهرستان استان فرکانسی جدا از فرکانس استانی دارد و محتوای این برنامه‌ها را اجرا می‌کند.

مدیرکل صدا و سیما مرکز کردستان اذعان کرد: مخاطبین برای دریافت این شبکه‌ها باید گیرنده‌های خود را مجدداً در حالت جستجو  قرار دهند. 

وی اظهار کرد: ضوابط فنی و محتوایی این شبکه‌ها پس از تایید هیات اجرایی مرکزی و از طریق هئیت‌های استانی به اطلاع نامزدها خواهد رسید و نظارت بر حسب اجرای این ضوابط قانونی بر عهده صدا و سیما است.

مرادی خاطرنشان کرد: هر نامزدی می‌تواند ویدیوهای خود در قالب‌های تعیین شده که متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد، در یک بسته تصویری ۲۰ دقیقه‌ای ارائه دهد. 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان با بیان اینکه تعداد پخش و بازپخش این بسته‌ها در حوزه انتخابیه متناسب با تعداد کاندیداها خواهد بود، افزود: در حوزه‌های انتخابیه که بیش از یک کرسی دارد نامزدها می‌توانند به اندازه تعداد کرسی‌های در اختیار ویدیو مشترک تولید کنند‌.

افتتاح ۱۰ کانال رادیویی و تلویزیونی ویژه انتخابات در کردستان

نماینده ولی فقیه در کردستان هم اظهار کرد: چهار رسالتی که رهبر انقلاب مبنی بر مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت اعلام کردند که امیدواریم نامزد‌های انتخابات خودشان نیز این موارد را رعایت کنند و دست اندرکاران نیز به این کار اخلاقی، سیاسی و اجتماعی پایبند باشند.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی با بیان اینکه هرکس سهمی در انتخابات دارند و سهم صداوسیما نیز مشخص است. افزود: رقابت شایسته در سلامت کامل انتخابات همراه با امنیت از نظر فکری، ذهنی و اجرایی ضروری است و با مشارکت بسیار شایسته و آبرومند وظیفه داریم که در تجلی این معنا بکوشیم.

وی با اشاره به اینکه چهار محور مورد تاکید رهبری فقط وظیفه دست آندرکاران و مجریان نیست، ادامه داد: همه از هر قشری آن را ترویج کنند تا رقابت خوب سلامت شایسته و کامل و امنیت خوب و مشارکت بالا انجام گیرد.

صدا و سیما بستر مناسبی برای تبلیغات یکسان  ایجاد کرده است

استاندار کردستان هم ضمن گرامیداشت ۲۸ دی روز مقاومت و ایثار مردم سنندج گفت: به طور طبیعی ممکن است در بین نامزد‌ها کسانی توان و تمکن مالی برای تبلیغات رسانه‌ای و میدانی را به رغم برنامه‌های خوب نداشته باشند و صداوسیما امکان مساوی را برای نامزد‌های حاضر در عرصه فراهم کرده است.

زارعی کوشا ابراز امیدواری کرد با مشارکت گسترده مردم آنچه که انتظار رهبر معظم انقلاب از مسئولان و آحاد مردم در عرصه مشارکت حماسی، رقابت واقعی با امنیت و سلامت کامل برگزار شود.

استاندار کردستان افزود: بصیرت و موقع شناسی مردم استان حماسه‌ای را در این دوره رقم می‌زند و برگ افتخارات دیگری بر کارنامه مردم استان اضافه خواهد شد، ضمن اینکه هر چه رقابت بیشتر شود، انتخاب بهتر خواهد بود که امیدواریم شایسته‌ترین ترین افراد در قوه مقننه که برای ریل گذاری توسعه و حرکت و پیشرفت کشور نقش ویژه‌ی دارد حضور یابند.

زارعی کوشا ادامه داد: آنچه که در تقویم انتخاباتی است عینا رعایت می‌شود و برای همین داوطلبان حتما در موعد قانونی تا ۳۰ دی ماه در سامانه تبلیغات صداوسیما ثبت نام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.