یادواره شهدای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با حضور فرماندهان و خانواده‌های شهدای پلیس در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد.

 امروز دوشنبه ۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ یادواره شهدای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با حضور فرمانده کل انتظامی کشور سردار احمدرضا رادان، جانشین فرمانده کل انتظامی کشور سردار قاسم رضایی، فرمانده انتظامی پایتخت سردار عباسعلی محمدیان و جمعی دیگر از فرماندهان و خانواده‌های شهدا در سالن وزارت کشور در حال برگزاری است.

سخنران اصلی این یادواره فرمانده کل انتظامی کشور سردار احمدرضا رادان است که قرار است ضمن رونمایی از چند جلد کتاب از خانواده شهدا تقدیر کند.

فرمانده کل انتظامی کشور سردار احمدرضا رادان در این یادواره ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و خیرمقدم به مسؤولان و خانواده‌های شهدای حاضر در جلسه اظهار داشت: خدا را شاکرم که امروز در جمع نورانی شما حضور یافتم.

 فرمانده کل انتظامی کشور افزود: باید از شهدا تشکر کنیم، شهدایی که اجازه دادند ما برای آن‌ها محفل به پا کرده و در محفلی که به پا شد حضور یابیم و با گوش، شنوا و با چشم، بینای این مراسم باشیم و این در حقیقت اثر وجودی شهداست.

وی با بیان اینکه تهران و تمام کشور امروز به واسطه اذن شهدا روز‌های شهدایی شده است، تصریح کرد:اگر دم شهدا نباشد گویا آدم‌ها محکوم شده و در دنیای دمی فانی غرق می‌شوند مگر به دنبال کمالات و رشد و تعالی بود.

سردار رادان افزود: در روز‌هایی شهدا به ما اجازه دادند که محفل گرایی کنیم و یادواره پی در پی بگذاریم در روز‌های شهادت گونه‌ای که به قاسم سلیمانی تعلق دارد، شهادت حاج رضی و ... در روز‌هایی که غزه نمایان می‌شود در حالیکه دشمن به دنبال پنهان کردن غزه از نقشه جغرافیایی و ... بود، در روز‌هایی که گروهی مجاهد حمله می‌برند به سازمان منحوسی و مبارزانی وارد شده و دیوار‌های امنیت را دریده، اسیر گرفته و بر می‌گردند.

رادان افزود: در روز‌های هستیم که حادثه راسک مردم ایران را مجددا مهمان شهدا کرد؛ در حادثه‌ای که شیعه و سنی و فارس و بلوچ که در کنار هم برای تأمین امنیت مردم حضور داشتند با دشمن جنگیده و شهادت رسیدند و در روز‌هایی که کرمان به پاخواست در راه قاسم سلیمانی و بعد هم حادثه تروریستی کرمان و شهادت جمعی از هموطنان رخ داد. اثر وجودی شهدای ما این کوه می‌شود که هدیه اشک را بر چشمان ما مهمان آخرت ما کند.

فرمانده کل انتظامی کشور به پیام وجودی شهدا پرداخت و تصریح کرد: شهدا همواره راهی پر مسیر نورانی را برای کسانی که مایل به ادامه راه باشند روشن می‌کنند برای کسانی که بخواهند راه را بپیماید.

سردار رادان گفت: چگونه می‌شود که ۴۰ سال از انقلاب می‌گذرد و نقش و یاد شهید ۴۰ سال پیش با شهید دیروز یکی است چراکه شهید جاودانه و تازه و همیشگی است و برای همه تاریخ است.

وی با بیان اینکه امروز فرزندان همت، دستواره، حاج قاسم حنیف باکری زحمتکش و ... در این یادواره حضور دارند، افزود: چگونه این یاد زنده می‌ماند و جاودان می‌ماند؛ چرا یاد اباعبدالله الحسین فراموش نمی‌شود چراکه راه حسین و امت شدن و امام داشتن باعث می‌شود که شهدا جاودان بمانند.

فرمانده کل انتظامی کشور در خاتمه گفت: همه باید بدانیم که اگر درخواست از خدای متعال و التماس به خانواده‌های شهدا نکرده و آن‌ها برایمان دعا نکنپد که مثل عزیزانشان شهید شویم خواهیم مرد.

وی گفت: دعا کنیم انشالله همه در مسیر خدمت به مردم پایدار بوده و شهید فی سبیل الله شویم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار