وزیر راه و شهرسازی در خصوص هواپیمای داخلی گفت: ساخت این هواپیما بر عهده وزارت دفاع است.

 برنامه ساخت هواپیما از سنوات قبل بوده و راهبردی است که ایران به آن توجه کرده است. ساخت هواپیما تکلیف و محور اصلی صنعت هوانوردی است که در سال‌های قبل اجرای این تکلیف در برنامه‌های اجرایی کشور عقب مانده است و ساخت هواپیما متوقف شد.

ساخت کارخانه هواپیماسازی مسافری در سیاست‌های کلان نظام قرار دارد و ساخت آن سال ها قبل توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، اما در سال هایی کار پیش نرفته ولی اکنون عزم دولت بر ساخت هواپیمای مسافری است.

 وزارت دفاع ساخت هواپیما را اجرا می کند و نظارت بر ساخت، تولید و طراحی بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری است.

پیش از این هم محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: «بخش اعظمی از هواپیمای مسافری در حال ساخت، رونمایی شده است و خبرهای امیدوار کننده بیشتری در این خصوص بزودی منتشر می‌شود.»

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: تا پایان ۱۴۰۴ ساخت هواپیمای مسافری به دست متخصصان کشور تکمیل می‌شود. با ابلاغ رئیس جمهوری برنامه‌های جدیدی برای تولید هواپیما، قطعات و تعمیرات هواپیماها داریم؛ برای موضوعات جدید در بخش تعمیرات، امروز از ۳۳۰ فروند هواپیمای غیرفعال، ۱۵۰ فروند به چرخه بازگشته است. با محوریت وزارت دفاع و وزارت راه و شهرسازی کمیته ای تشکیل شده است که بر روند ساخت هواپیماهای ایرانی نظارت می کند. ما اشکالاتی در زمینه اجرا داشتیم که آنها را برطرف کردیم.

وی همچنین گفت: با اقداماتی که در شرکت صنایع هواپیماسازی ایران انجام شده، خط شروع تولید هواپیما آغاز به کار کرده است و ایران در رده کشورهای تولیدکننده هواپیمای مسافری قرار خواهد گرفت. این از خواسته‌های رهبر معظم انقلاب، دولت و رئیس‌جمهور است که در سفر رئیس دولت به اصفهان بر این موضوع تأکید شد. شرکت هواپیماسازی ایران با دانش و تخصص بومی، ساخت هواپیمای مسافری را شروع کرده است. طراحی های مختلفی صورت گرفته و برای تولید هواپیمای سنگین برنامه ریزی کرده‌ایم.

در همین راستا مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هئیت دولت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص تولید هواپیمای داخلی گفت: ساخت هواپیمای داخلی بر عهده وزارت دفاع است.

گفتنی است ساخت هواپیمای سیمرغ توسط ساها در حال انجام است و به زودی این هواپیمای وارد ناوگان هوایی ایران ایر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۶:۵۹ ۲۸ دی ۱۴۰۲
چرا دروع این همون ایران صد با پلت فرم قدیمی وماهی ۵۰سال پیش واقعا اگر میخواهید پیشرفت کنید با کشورهای غربی یا مهندسی معکوس وگرنه سیمرغ هم گول زدنت هست
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۲:۰۳ ۲۸ دی ۱۴۰۲
یعنی میشه جوانان ایرانی بهترین هواپیما مسافر بری ایرانی درست کنن خدایا آرزومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۷ دی ۱۴۰۲
ورود موفق و برنامه ریزی شده به چنین عرصه هایی یعنی قدرت قدرت قدرت
Norway
ناشناس
۱۷:۵۰ ۲۷ دی ۱۴۰۲
در حال ساخت مواد جدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۷ دی ۱۴۰۲
خدایا کمی عقل به اینها عطا کن و پول به من
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۱۷:۳۹ ۲۷ دی ۱۴۰۲
سفر اول تیمنن و تبرکن کابینه سیزدهم را سوارش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۷ دی ۱۴۰۲
شما که گفتین ساختید
Iran (Islamic Republic of)
ZAGROSIAN
۱۶:۰۹ ۲۷ دی ۱۴۰۲
کشور و مردمی که بخواهند رشد میکنند حتی در ساخت سفینه های فضایی هسته ایی!
مهم خواستن و اراده انجام است
باید محدودیت‌ها را برداشت و دهها قطب هواپیماسازی گوناگون از ریز تا درست در کشور داشت و انقلابی در صنعت هوایی بپا کرد
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۶:۰۶ ۲۷ دی ۱۴۰۲
مهمتر از همه داشتن صنعت تولید انبوه دقیق است مخصوصا در صنعت هوایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۷ دی ۱۴۰۲
برای کشور ما فعلا هواپیماهای ریز و جوجوی مسافربری ولی امن و با کیفیت در اولویتند
هواپیماهایی پنجاه تا صد نفره ولی پرقدرت و چهارموتوره و با مداومت پروازی بالا
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۶:۰۳ ۲۷ دی ۱۴۰۲
ساخت هواپیمای داخلی باید بر عهده چندین وزارتخانه توانمند از جمله وزارت دفاع و وزارت راه ،و یا ارتش و سپاه و دیگر سازمانهای توانمند هم باشد و باید دهها قطب داشته باشیم خدای ناکرده بلای صنعت خودرو را بر سر صنعت هوایی هم با محدود و بسته کردنش در نیاوریم
آخرین اخبار