سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه و اداره کل آموزش و پرورش استان با هدف گسترش تعامل و ترویج فرهنگ کارآفرینی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

مسلم حدیدی رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه، در مراسم انعقاد تفاهم نامه با اشاره به اهمیت کار آموزش و پروش گفت: خلاء‌های تربیتی امروز و مشکلات فرهنگی جامعه نشان می‌دهد که باید بیش از پیش در حوزه آموزش و پرورش سرمایه گذاری کرده و کار انجام شود.

وی افزود: سازمان جهاد دانشگاهی اولویت اصلی خود را حل مشکلات جامعه و پوشش خلاء‌های موجود تعریف کرده و در همین راستا آماده هرگونه همکاری در حوزه آموزش و پرورش هستیم.

حدیدی به ظرفیت‌های موجود سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: این سازمان را عملا به شکل یک "شهر" تبدیل کرده ایم که در آن تمام زیرساخت‌های لازم برای تبدیل ایده به عمل فراهم شده و قطعا این شهر و زیرساخت‌های آن بستر مناسبی برای رفع مشکلات جامعه بویژه در حوزه‌های فرهنگی است.

وی یکی دیگر از اولویت‌های سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه را ترویج فرهنگ کارآفرینی عنوان و تصریح کرد: متاسفانه جامعه ما شغل را فقط کارمندی، کسب و کار صنفی، پزشک، معلم و چند شغل شاخص دیگر می‌داند و این درحالیست که صد‌ها شغل جدید در جامعه ایجاد شده که افراد می‌توانند از طریق آن‌ها کسب درآمد کرده و حتی درآمدی به مراتب بیشتر از شغل‌های مرسوم داشته باشند.

وی افزود: در کنار آشنایی جامعه با مشاغل جدید، نیاز است این فرهنگ هم ایجاد شود که شاغل شدن تنها محدود به رده‌های سنی بالاتر نیست و افراد کم سن و سال مانند دانش آموزان هم می‌توانند با توجه به بستر فضای مجازی کسب و کار خود را از همین سنین پایین راه اندازی کرده و کسب درآمد کنند.

حدیدی گفت: اگربتوانیم جامعه فرهنگیان و دانش آموزان را با فرهنگ کارآفرینی و نیز فرهنگ فناوری و نوآوری آشنا کنیم، در آینده شاهد اتفاقات خوبی در حوزه اشتغال و اقتصاد کشور خواهیم بود.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه در ادامه به تشریح فعالیت‌های مشترکی که با همکاری این سازمان و اداره کل آموزش و پرورش می‌تواند انجام گیرد پرداخت و افزود: یکی از حوزه‌هایی که می‌توانیم همکاری موثری با آموزش و پرورش داشته باشیم در زمینه برگزاری رویداد‌های کارآفرینی است.

وی افزود: یکی از این رویداد‌های موفق رویداد "نیشتمان" است که در آن کتاب به دانش آموزان معرفی شده و در "سینما پلاس" برای آن‌ها فیلم‌های مرتبط با کارآفرینی پخش می‌شود. در روند این رویداد، دانش آموزان تیم سازی و ایده پردازی را یاد گرفته و چنانچه ایده آن‌ها کاربردی باشد، مسیر تحقق و عملی شدن ایده خود را نیز فرا می‌گیرند و در نهایت امکان معرفی ایده‌های برتر به پارک علم و فناوری کرمانشاه فراهم خواهد شد.

حدیدی گفت: حوزه دیگری که می‌تواند به همکاری و فعالیت مشترک سازمان جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش منجر شود حوزه مسابقات دانش آموزی است. ما تلاش داریم در هر رقابتی که در سازمان برگزار می‌کنیم هر دو بخش دانشجویی و دانش آموزی لحاظ شود.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه حوزه دیگر برای فعالیت مشترک این سازمان با اداره کل آموزش و پرورش استان را برگزاری "مناظرات دانش آموزی" عنوان و تصریح کرد: این مناظرات در حال حاضر در سطح دانشجویی برگزار می‌شود و در نظر داریم این برنامه کاربردی و ضروری را در سطح مدارس هم برگزار کنیم.

وی افزود: با برگزاری این مناظرات، دانش آموزان از همان سنین پایین یاد می‌گیرند که مستند حرف زده و بدون مجادله با یکدیگر به بحث و گفتگو و تبادل نظر بپردازند.

حدیدی گفت: در کنار این فعالیت ها، طرحی هم برای ایجاد بازار فروش برای هنرستان‌های استان در نظر گرفته ایم که امیدواریم با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان محقق شد.

وی افزود: در نظر داریم یک مرکز "صنایع فرهنگی و نرم" راه اندازی کنیم که این مرکز علاوه بر آموزش و ایجاد فضای استقرار، می‌تواند بازار محصولات تولیدی را هم فراهم کند و از این ظرفیت می‌توان برای ایجاد بازار فروش محصولات تولیدی هنرستان‌های استان استفاده کرد.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت: در مجموع این آمادگی را داریم که از تمام زیرساخت‌های خود برای همکاری با حوزه آموزش و پرورش و ارتقاء فرهنگ کارآفرینی و توسعه کسب و کار در سطح استان استفاده کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.