مدیر دامپزشکی شهرستان زهک گفت: بیش از ۵۰۰ رأس دام سبک‌وسنگین در مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی در شهرستان زهک واکسینه می‌شوند.

  علی رافع شیخی  بیان کرد: باتوجه‌به بیماری شایع تب برفکی اکیپ‌های واکسیناسیون اداره دامپزشکی زهک در راستای کنترل و پیشگیری این بیماری سالیانه دوفاز واکسیناسیون در جمعیت دام سنگین و جمعیت دام سبک در منطقه انجام می‌شود.

وی افزود: رعایت اصول قرنطینه و امنیت زیستی نقش مهمی در جلوگیری از اشاعه بیماری‌های دامی و رونق اقتصادی خانواده‌های روستایی و عشایری دارد.

رافع شیخی تصریح کرد: کارشناسان ما در ۶ماهه امسال فاز نخست واکسیناسیون تب برفکی برای ایمن‌سازی جمعیت دام سبک‌وسنگین انجام و فاز دوم از اول دی‌ماه آغاز شده و تا پایان بهمن ادامه خواهد داشت.

 وی، با اعلام اینکه بیماری تب برفکی از جمله بیماری‌های بسیار خطرناک در صنعت دامپروری و غیرمشترک بین انسان و دام است که در صورت شیوع سبب به مخاطره افتادن زیر ساخت‌های پرواری، ذخایر ژنتیکی و امنیت غذایی در هر منطقه خواهد شد، گفت: از این لحاظ یک طرح پدافندی غیرعامل بوده و با اقدامات کنترلی مثل واکسیناسیون، از بروز این خسارات جلوگیری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار